Bä-stisten Pelle



Jaktgäster är inte dumt - i alla fall inte om man frågar Luran.
Detta fina får (Pelle) är direktimporterat från Tyskland, vi får
hoppas det suttit i karantän innan bara ;-)

Dessutom lämnade Johannes ett storpack chokladkakor
al á Kinderägg till Luran. Men det var nog jag som
blev gladast. Jag älskar denna choklad, men den finns inte
 att köpa i Sverige - i alla fall inte här i Norrland.
Så den har avnjutits andaktsfullt...

Tack förresten för all respons och tankar kring vaccinering eller ej,
klart är att det inte finns något "rätt" eller "fel" i frågan.
Expertis för fram skäl både för och emot.
Tro mig, för i sann vetenskaplig anda har jag gjort efterforskningar
som både pekar på att man självklart ska vaccinera sig, och likaledes
att man absolut inte ska vaccinera sig.
Man måste nog bara lyssna på sitt eget hjärta,
och se till den livssituation/arbetssituation man
befinner sig i.

Kom i håg:
Endast DU vet vad som är rätt för DIG och DIN familj!

* * *

Luran har fått två filmer idag, My Little Ponny och Nicke Nyfiken.
Den första av dem fängslar henne för tillfället. Min present till mig
själv blev Allers Julmagasin som jag ska njuta av senare ikväll.

Först ska jag dock trycka lite julbrädor, jag hittade nämligen lite
detaljer Blomster idag som jag tror jag ska förgylla några
skyltar med.

Bilder kommer senare...

Jag har förresten slagit på stort och klippt mig också.
En kort page blev det, då jag klippte bort min uppklippning sedan tidigare.
Märkligt kort känns det nu, men man vänjer sig snabbt.
Praktiskt och enkelt ska det vara!
Tack grannen! ♥

När Luran såg mitt korta hår fick jag utan knorr även
klippa hennes lugg, så nu är även hon nyklippt.
Hon skulle dock även behöva ett bad...
Men man ska kanske inte utmana ödet, utan
nöja sig med klippningen i kväll ;-)

Hoppas ni får en trevlig kväll!

KRAM
Therese





HUSnrNIO säger

Oj vilken massa kuliga presenter lillskruttan fått. Nästan som en födelsedag:D Kan vara otroligt skönt att förändra sitt yttre ibland även om det kan kännas hiskeligt konstigt när man ser sig själv i spegeln. Ha en toppenkväll!

2009-10-15 @ 17:54:04
URL: http://hilajns.blogg.se/
Linda B säger

Det går jättebra!!!

2009-10-15 @ 17:57:30
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
*Sanna* säger

Åhh vännen! jag är i det nu, vet inte hur jag ska göra.. det var en självklarhet innan. Men nu vet jag inte längre.. på måndag ska robins papper lämnas in om han ska ha..



Det här är inte lätt och inget som jag vill behöva tänka på nu.. Önskade att någon annan kunde säga vad jag ska göra. men förstår att jag måste, ta beslutet själv..



Hoppas att allt är bra med dig.. saknar dig massor..

Kjamen

2009-10-15 @ 19:49:19
Marie Larsson säger

Stackars dej som måste lyssna på My little pony. Deras tillgjorda röster ger mej ryyysningar. Efter tre flickor som älskat dem är man lite trött på dem! Har det blivit någon mer älg??

2009-10-15 @ 20:06:49
Therese säger

Marie - Nej vet du vad, älgarna gäckar oss hela tiden, idag hörde jag att de åter igen haft älg uppe men utan resultat :-( Tur att frysen blev fylld under september. Men det är många fina helger kvar förhoppningsvis då man kan gå med bu, så drömmen om storox´n lever än! Kram (och jag förstår din kommentar om My Little Pony, jag visste nog inte vad jag gjorde när jag köpte filmen... mutter)

2009-10-15 @ 20:12:13
URL: http://lurans.blogg.se/
© Mamma Russin säger

hej hej vännen..:)



åhh vilken söt pelle..:) får han sova med Svea? hii. stina börjar få fullt i sin säng nu, för alla ska sova med henne, hihi...



måste läsa dina kommentarer o minfluensan .. jag blir inte klok på om vi ska eller ej.. alltid intressant och läsa.. även om man tar ett EGET beslut sedan.. :) Men jag tror nog vvi kommer att ta sprutan alla utom stina.. :)



allers julnummer gick alldeles för fort att läsa, haha.. Väntar på nästa jultidning som bara den redan.. :)



oj så lång denna kommentar blev, hihi..



KRAM vännen

2009-10-16 @ 09:45:13
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: