Blåbärspannkaka

Ni som läser bloggen vet vid det här laget att vi har skapligt med blåbär i familjen. Ett ypperligt sät att göra sig av med lite av blåbären är att göra en blåbärspannkaka - och jag tänkte vara så snäll och dela med mig av världens godaste egenkomponerade blåbärsugnspannkaka!

Blåbärspannkaka i ugnen (4personer)

1 form
3 dl mjöl
8 dl standardmjölk
4 ägg
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
2 nypor socker
50 g smör (till formen)
ca 1 liter blåbär

Till servering:
Florsocker
Vaniljglass

Värm ugnen till 200 grader.
Vispa ihop mjöl och mjölk (ta lite mjölk i taget för att undvika att det blir klumpar). Vispa i äggen, bakpulvret, salt och socker.
Häll smeten i en generöst smörad form och strö över blåbären. Sätt därefter in i ugnen i ca 35 minuter.
Direkt när den är färdig - pudra över florsocker och servera med en stor klick gammeldags vaniljglass.

Mums!



madelene Östman säger

ja alltså, ja skulle ju bara regestrera mig:P haha så de vart uppdragsgivare å nu kan ja inte ändra:P..tack för i fredags!Kram

2008-08-18 @ 15:27:47
URL: http://madagen.blogg.se/
Emma säger

Hehe, ja ibland känner jag för att vara lite trotsig men med tanke på att man bor där man bor så får man försöka se det hela med en gnutta humor ;)



Vad kul att du också skaffat en blogg - kommer jag fortsätta läsa :) Hon är för söt er lilla Svea!



Ps: Du kan få låna min Västgöta? ;)

2008-08-18 @ 16:03:03
URL: http://hea
Emma säger

Oj, min bloggadress försvann visst :)

2008-08-18 @ 16:03:35
URL: http://hearrtbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: