Beställning från Halens

Jag har funderat fram och tillbaka över vilken form av sängplats som blir bäst i stugan. Jag har länge varit inne på en bäddsoffa från Ikea, då bäddsoffa spar golvyta samtidigt som den dagtid erbjuder sittplatser. Men beslutade mig ändå för en familjesäng. Dels för att man då slipper bädda morgon/kväll, dels för att vi därmed får en "extra" säng till vår lilla prinsessa. Valet föll på en vit familjesäng från Halens, som levereras i slutet av augusti. Längtar!


Jag har även funderat på färgtemat för stugan, bläddrat fram och tillbaka i inredningstidningar, surfat och bläddrat lite till i lite äldre inredningstidningar. Efter många om och men har jag fastnat för en vit bas.  Men jag vill inte ha ett marint tema, jag är nämligen lite allergisk mot det... men hos andra är det helt ok! Och ett romatiskt/pastelligt tema säger nog mannen nej till :-)

Tak och väggar skall målas vita (vilket dessutom ger en illusion av ett större rum, samtidigt som det är praktiskt då det endast kommer att finnas tillgång till oljelampor och levande ljus eftersom stugan saknar elektricitet). En äldre uppsättning av matbord och stolar, samt den hemmagjorda diskbänken laseras i en vit färg, vilket förhoppningsvis passar bra ihop med sängen från Halens som även den är laserad i vitt. Som balans till allt det vita har jag bestämt mig för att satsa på svart och olika grå nyanser i textiler, husgeråd och inredningsdetaljer som lyktor och ramar etc. Tror det blir kanon! Skulle det bli för sterilt kan man alltid lägga till någon pigg färg som cerice, lila, rött eller orange på några enstaka detaljer i ett senare skede.

I paketet från Halens följer även detta med hem till lilla stugan:





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: