Dax att börja tänka på julklappar?

En sådan här charmig liten servis från Krabat sött förpackad i tillhörande väska för 299 kr vore väl inte helt fel till en liten tjej på julafton?


Eller ett målarblock från Rosie Flos för 97 kr med olika "pojk"-teman som Cowboys, Rymden, Bilar, Vikingar och Riddare vore kanske något för en rödrosig och förväntansfull liten kille att hitta i sin julstrumpa på julmorgonen?



Detta och mycket, mycket mer hittar ni hos Elsas Hem.

Vad tycker ni, finns det typiska tjej och kill grejor? Ska man ge sitt barn typiska saker, eller ska barn uppfostras mer könsneutralt?




Jenny säger

Fan svår fråga Lurmamman. Jag skulle nog vilja ha det mer könsneutralt. Min b-uppsats handlade om reklam vinklad till barn och hur könsstereotyp den är. Sen dess är jag lite förstörd. Den skulle aldrig få finnas om den var riktad till vuxna.Då skulle den vart anmäld för länge sedan.



Fast jag vill heller inte vara aktivistmamman som drar på sin flicka blå kläder med bilar när hon skriker och grinar och vill ha rött eller rosa.

Bäst är nog lagom ändå, vad det nu är. ;)

2008-10-10 @ 15:59:21
Jenny säger

öhh... glömde säga att det blir ju om jag får barn. Och sen är jag medveten om att det nog kan kännas på annat sätt när man väl får barn.

2008-10-10 @ 16:12:28
Bloggläsare säger

Nog vet jag då killar som dricker kaffe....

2008-10-12 @ 11:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: