Inspiration till Halloween

Jag tänkte visa två inspirationskollage från Hostess with the Mostess som kanske kan ge några idéer på hur man kan duka nästa helg. Själv planerar jag att pryda bordet med kackerlackor och häxsservetter, samt kanske lite trollhassel och värmeljuslyktor om det får plats på bordet. Jag hade även gärna prytt glasen med små självlysande skelett om jag bara visste vart jag skulle få tag på några... Men små svarta elaka fåglar hoppar jag över för faster Sandras skull ;-)







Man inser nog inte HUR stort Halloween faktiskt är i USA, det vimmlar nämligen av hemsidor och bloggar som tipsar om pyssel, mat och dryck, bakning och olika "treats" i sann Halloweenanda. Jag är stum av förundran av hur mycket tid och energi (och inte minst pengar) folk verkar lägga ned på denna helg.





Dessa otroligt smaskiga och skrämmande (?) "Cake pops" (se ovan) och mycket annat hittar ni hos Bakerella. Även hos Martha Stewart finns massor av inspiration och ett jätte utbud av mer eller mindre nödvändiga prylar som man kan köpa. Jag fastnade för kak/muffins schablonerna. Med hjälp av dessa kan man med choklad eller florsocker få fram mönster som exempelvis dödskallar, flygande häxor, fladdermöss och spindelnät (se nedan).





På tal om onödiga, men roliga prylar så fastnade jag även för dessa pannkaksformar hos William-Sonoma, en sådan mumsig amerikansk pannkaka hade jag gärna satt gaffeln i!





Är Halloween något som DU firar? Varför, varför inte?




Personligen tycker jag att Alla helgons dag är viktigare att fira, det vill säga att ta tillfället i akt att minnas våra kära som gått bort och tända ett ljus på deras grav, samt umgås och mysa med nära och kära i vår omgivning. Att sedan en och annan pumpa och läskighet dyker upp som  inredningsinslag är bara en trevlig bonus innan man får dra igång med julpysslandet och julpyntandet!




Sofia säger

Hej tjejen! Nu har jag hittat till din blogg som du namnde pa badhuset. Var sa kul att traffa dig och jag hade tankt aka och halsa pa er for att fa tid att prata mer. Dessvarre racker tiden liksom aldrig till nar jag val aker hem. I alla fall jatteskoj att lasa vad du och lilltjejen hittar pa om dagarna och hur livet ter sig darhemma.

Jag ska sjalv bjuda ett gang inbitna Hallowenfirare pa Halloweenparty pa fredag. Far se hur det gar. Det blir spoktunnel i kallaren, laskigt snacks och fyrverkerier. Jag skulle ha haft dig har till hjalp med dekoration och bakverk!

Mys och ma bra!

2008-10-26 @ 17:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: