Nytt läge och nya tag i morgon!

Nu sitter jag och njuter av en kopp te, och jag kan meddela att En saga i vinden smakar helt okej. Det har en obestämbar smak, men kan närmast beskrivas som en mix av melon, honung och lite lakrits - vilket är konstigt med tanke på att ingen av dessa smaker omnämns i beskrivningen av teet... Men kanske spelar mina smaklökar mig ett spratt?! 

På TV:n rullar "Nytt läge" i TV3, får se om det kvalar in bland de övriga inredningsprogrammen. I så fall har jag ögongodis fyra av fem veckodagar, inte illa!

Innan jag säger godnatt för ikväll tänkte jag visa vad jag åstadkommit efter många om och men i köket ikväll. Nu vet jag varför jag inte bakar oftare, det är INTE min grej. Definitivt inte. Sitter här med två brända fingrar och en halvtaskig "Draculas blodröda kaka". Men skam den som ger sig, jag ska ge det ett nytt försök i morgon! Men då slår jag till på en betydligt ljusare och en mer positiv kaka, nämligen en ängla eller helgonkaka!




Foto: Privat



Sanna säger

Den är ju jätte häftig.... Mumsigt förutom det som ligger utanför =) Ska ni ha den till helgen?

2008-10-30 @ 21:47:44
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Vendela säger

mmmmmm vad smarrigt det där såg ut slickar mig om munnen - fast kackerlackorna kan jag vara utan ;-)



Tack för peppen! Vad gjorde man utan alla er godingar som stöttar en i vått och torrt!?



Kram

2008-10-30 @ 22:03:09
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Vendela säger

jo förresten ...har du något recept på den där godbiten??

2008-10-30 @ 22:03:59
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Sanna säger

Men nog tycker jag du värd att få smaka på bakverket... Annars kan ju alltid jag göra det. =)

Sov gott vännen...

2008-10-30 @ 22:09:03
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Malin säger

Tycker fladdermusen blev riktigt bra!! =) och god ser den ut att vara oxå! ;)

2008-10-30 @ 22:12:44
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Nina säger

Håller med Malla, fladdermusen blev ju bra :) Å kakan ser tok god ut :) trevligt att ses idag. Å jag blir alltid så glad då jag får träffa Luris :) sov så gott och ha en kanon trevlig helg i snake lake. För visst skulle ni dit?

2008-10-30 @ 22:21:34
URL: http://ninuz.blogg.se/
Kia säger

skratt Nya och nya. Ser ganska lik ut som innan. ;) Förstår inte vart kilonen farit i från! ;) skratt Tänk om det vore 10 kg till. Då kanske folk hade sett mer skillnad. Men till jul kanske? Jo, jag ska på hotellet. Bjuden på middag innan. Ska blir trevligt! Länge sen man var ut ju! Kram

2008-10-30 @ 22:41:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738
matilda säger

tjaa! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

2008-10-31 @ 07:40:31
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Christer säger

Ang. ditt inlägg nedan - hustrun och jag letade efter detta té på nätet och fick en träff hos dig.... Vi kan förstå dina undringar om smaken - och dina smaklökar spelade dig nog inte något spratt .. i innehållsförteckningen står det aromer. Dvs någon "kemi" som man tillsätter när man inte tycker att grundproduktens naturliga ingredienser inte räcker till. Vi tyckte nästan att det smakade parfym - och det är inte osannolikt. Vi hade fått téet i gåva igår och det förpassades snabbt i soptunnan pga smaken men framför allt för att det bara står "aromer", vilket betyder någon kemisk tillsats. Utan att vara hälsokostsprofet så bör man undvika alla produkter där "aromer" ingår. Ett exempel på aromer är ett ämne som får gammalt bröd att dofta färskt - och det finns i stor mängd på butikernas brödhyllor. Vi ska tro att gammalt bröd är färskt.

Vänliga hälsningar



====



Allt detta ang:

Nu sitter jag och njuter av en kopp te, och jag kan meddela att En saga i vinden smakar helt okej. Det har en obestämbar smak, men kan närmast beskrivas som en mix av melon, honung och lite lakrits - vilket är konstigt med tanke på att ingen av dessa smaker omnämns i beskrivningen av teet... Men kanske spelar mina smaklökar mig ett spratt?!

2009-01-18 @ 10:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: