Sovmorgon - igen!

Vet inte vad jag gjort för att förtjäna detta, men Luran tog sovmorgon igen! Snacka om skönt att få sova ut, jag hade glömt hur trevlig, pigg och fräsch man känner sig när man får sova ordentligt. (Så du har verkligen något att se fram emot Linda!) Idag står som sagt vägning och mätning på schemat, det var ett bra tag sedan jag och Luran var ned. Sedan blir det fika med några goa tjejer :-) Och idag när jag kommer hem ska jag slå till och göra ett stort kok av klimpsoppa, det gäller att passa på när man har massor av god och nykokt älgbuljong. Men om det blir lika gott som mammas klimpsoppa låter jag vara osagt... Men så illa som trollmors klimpsoppa hoppas jag i alla fall inte att det blir. Min pappa brukade nämligen ALLTID när vi var små och skulle äta klimpsoppa berätta en historia om trollmor och hennes ungar som också skulle äta klimpsoppa. Slut klämmen var att lilla trollungen säger "mamma min kjimpar (klimpar) har jumpa (rupa)". Det var således en skogsmusfamilj som drunknat i klimpsmeten och gjorde att trollungens klimpar fått rumpor. Ha, ha, min pappa var verkligen en sagoberättare på hög nivå!






Anonym säger

åå tack hördu!! :)

2008-10-22 @ 09:27:13
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Sanna säger

Hoppas att det går bra på vägningen idag på lillstumpan. Visst är det skönt med sov morgon speciellt när man inte räknar med det. Tack åter tack för ditt enorma stöd vännen...

En stor kram till dig

2008-10-22 @ 12:40:16
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
modelrosemarie säger

ge mig din bloggdesign plz! (A) jätte snygg ju :) är det du som gjort den? =) Hur är det? :)

2008-10-22 @ 12:43:51
URL: http://modelrosemarious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: