Skogspromenad i bilder

Jag, Luran och Dobby kom just in efter en liten promenad kring "vår" slinga i skogen - en liten lagom promenad i närheten av där vi bor.


Foto: Privat

Dobby springer lite före, men stannar alltid och kollar av läget, för visst är det här vi ska gå?!


Foto: Privat

Luran sitter tryggt på mammas mage, fast här är hon mer intresserad av kopplet i min hand som även håller i kameran... (jag har ALLTID med mig kopplet och kopplar Dobby om vi möter någon, både av respekt för andra människor och för att man inte kan ta för givet att andra hundar vill hälsa på honom, även om han gärna vill hälsa på dem...)


Foto: Privat

Det är något särskilt med stigar... Dom är så härliga att gå på, och så undrar jag alltid vilka som gått där innan mig.


Foto: Privat

Man känner sig verkligen liten i skogen när man blickar upp...


Foto: Privat

Plötsligt "fryser" Dobby - är det en björn som kommer lunkandes tro?!


Foto: Privat

Näe, det var bara några fåglar ner vid dammen - så Dobby satte genast iväg för att skrämma iväg dem från "sin" badbalja (ja, till mitt förtret har han en ovana att alltid springa ner dit och "bada" lite när vi går den här turen).


Foto: Privat

Men snart är vintern här å då kan vovvsingen inte bada!


Foto: Privat

Dobby posar nöjd på stenen efter att ha skrämt iväg fåglarna...


Foto: Privat

Jag och Luran hittade lingon - måste nog ta en tur till skogen och plocka några liter så man har till palten och blodpuddingen i vinter.


Foto: Privat

Tänk så mycket konstigt man kan stöta på i skogen. Men "gammalt" skräp är betydligt vackrare än nytt skräp - så ta med er sådant ni tar med er ut även hem (för orkar man ta med det ut bör man ju orka ta med de tomma förpackningarna hem, eller hur?!) En annan sak jag inte kan förstå är de som plockar upp sin hunds bajs i skogen, men sedan slänger plastpåsen med bajs längs med stigen - då är det för böveln bättre att INTE plocka upp det, så då multnar det ner lite snabbt, medan påsarna ligger kvar i all oändlighet... Eller allra hellst, ta med påsen hem! Så, nu får det räcka med pekpinnar från en upprörd Les :-)


Foto: Privat

Så var vi på väg hemmåt för att få lite mat i magen: ett ben till Dobby, äppelgröt till Luran och rostbiff mackor till Les!



Linda säger

Vilken härlig promenad... Förstår att du lämnat telefonen hemma ;)

Synd att jag inte hann prata mer med dig men det blir väl fler gånger än då grann tjurarna smiter ;)

2008-09-04 @ 15:21:09
URL: http://lertorp.blogg.se/
Faster A säger

NI SER UT AT HA HFT EN TOPPEN DAG!! =)=)KRAM

2008-09-04 @ 15:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: