7 st vedträn för 495kr?!

Allt går att sälja... Jag har massor av idéer men brukar förpassa dem där de hör hemma rätt fort med argumentet att de är galna, att de inte går att förverkliga, eller vem f-n skulle köpa det?!

I senaste nummret av Lantliv hittade jag en notis om Ulrika Björkman som säljer Gotländsk björkved som konstverk. På varje vedträ står det ett ordspråk. Det finns med kärlekstema, visdom, vänskap, lycka eller religiösa budskap. En bunt á 7 st vedträn med något av dessa teman ihopbundna med tjärtråd går loss på fin fina 495 kr. (!) Wow - varför kom inte jag på den idén?!

Jag inser ju omedelbart att vi sitter på en potentiell guldgruva, vi måste genast sluta elda - vi eldar ju upp pengar!!! Vi lastar lätt in ett par tusenlappar per dygn i vår panna... Nu har jag verkligen argument för att sluta elda ved och fixa en alternativ uppvärmning, som dessutom är bekostad av den ved vi redan har. Det är bara för mig att gå ner och börja plita ner lite kloka ord på vedträna, och så får mannen förpacka dem. Tjoho, snart är vi ekonomiskt oberoende på Socken vägen - eller inte...

Klart är i all fall att allt går att sälja. Inte bara konserverad gröt! :-)



Myrtanten säger

Gissa varför vi har jordvärme, jo så vi kan skriva kloka ord på vedträna! ha ha.. Välkommen tillbaka! Saknat att läsa om vad ni göra om dagarna :-)

2009-01-08 @ 17:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: