Äckliga saker

Jag har blivit utmanad av Mims att lista 5 otäcka/äckliga saker att äta, för att sedan utmana 5 andra att svara på om de vågar äta den dåliga maten. (Du ska alltså skriva vad du tycker om det jag radat upp på min lista, sen skriva en egen)

Mims lista på äckliga saker

1. Isterband - ingen höjdare direkt, men med vitsås och potatis går det ned.
2. Curry (alltså det där gula, äckliga pulvret från burk) - jag avskydde det förut, men en currysås till kycklingen fungerar  numera.
3. Stuvade makaroner - är ju jätte gott, speciellt till mina hemlagade köttbullar!
4. Rå lever - hm... vem äter RÅ lever?! Stekt lever, leverbiff och leverstuvning är däremot riktiga delikatesser.
5. Makaronivälling med russin - har aldrig prövat och kommer aldrig att pröva.


Min lista på mindre goda saker
(jag äter nästan allt - tyvärr - med god aptit, så för att få ihop 5 saker får jag modifiera till mindre goda saker).

1. Köpt pytt i panna (hemma gjord fungerar)
2. Majonäs
3. Alladåb
4. Jansons Frestelse
5. Ansjovis


Jag utmanar alla er som ännu inte gjort denna utmaning!
Skriv en kommentarså jag vet att just du antagit utmaningen. Det kan vara bra att veta vad du inte gillar om jag ska bjuda dig på middag någon gång... ;-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: