Spektaklet på Sockenvägen



Det finns inget som drar mer folk än när man har lite omöjliga eller svåra projekt på G. Så var även fallet denna gång. Men som tur är var det inte nyfikna åskådare, utan hjälpsamma sådana! Tack! Ovan ser ni mannen med motorsåg i färd med att såga av björken i en första etapp. Jag måste erkänna att jag hade en liten klump av oro i magen när mannen var där uppe (då jag själv är ruggit höjdrädd) med en motorsåg i högsta hugg. Men det gick bra som tur var.



Hansson, och grannar x 2 hjälpte till. Allan tittade också förbi, men skyllde på nerverna och åkte innan något skulle gå på tok... Men det gick som sagt bra. Dessutom lurade vi grannarna att ta ned sitt fula lärkträd när avverkningen ändå höll på.



Massor med ved blir det av dessa stockar, och kvar står nu bara en stubbe som förhoppningsvis ska utgöra grunden till det bord jag (läs mannen) ska bygga så småningom.



Och det bästa av allt är att allt ris forslades bort dagen därpå.
Vad tur att vi har goda grannar och vänner som hjälper till. Tack!

Nu är det verkligen tomt, men till hösten när det är dax för lövkrattning
kommer det nog att vara glömt ;-)



Nina säger

Ja nu kommer ni inte ha så mycket att kratta till hösten! Tur ni har hjälpsamma grannar och vänner!



Ja den där jackan kommer bli bra i sommar, men nu är jag på jakt efter vindbrallor till Sam så han inte fryser om bena!



Nu vankas promenad!



Kram kram

2009-05-19 @ 17:14:54
URL: http://ninuz.blogg.se/
Nina säger

Ja det är just Magdalena som jag tycker bäst om. Hon har humor den tjejen!



Ja du har fullt upp därhemma! Du gör det bra som hinner allt! Du måste ju ha energi till tusen!

Själv har jag drabbats av latmasken. Han har bosatt sig här! Grrr!!!



Nu är vi hemkommen från promenaden, vi va även tvungen att jaga glassbilen oxå för Melvin ville ha sunborn!



Kram kram

2009-05-19 @ 18:53:54
URL: http://ninuz.blogg.se/
Vendela säger

Usch vad otäckt att sitta så högt upp! Jag är också höjdrädd - och inte så lite heller. Tur det gick bra iaf och att björken är nere nu!



Kramis

2009-05-19 @ 19:05:02
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Petra säger

Hjälp! De såg farligt ut ju!

2009-05-19 @ 19:49:02
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Sanna säger

Vännen.. vet du att jag är så tacksam över att du finns..ville bra säga det =)



Vet du en sak till jag är också höjdrädd, varför bli förvånnad?



Nu måste jag rusa, annars blir det ingen vägning..



Kramar om dig

2009-05-20 @ 07:41:03
sara säger

Nä, fy där skulle jag inte vilja sitta . Läskigt att vara så högt upp och med en motorsåg i handen till på köpet!!

Men det måste vara sååå skönt att få det gjort.

Sådana projekt har en tendens att dröja ut på tiden :)

Ha en bra dag, kram

2009-05-20 @ 07:52:59
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: