Borta bra...





...men hemma bäst!

Speciellt när man möts av en strålande glad Lura när man kommer hem :-)

Men om vi tar dagen från första början kan jag meddela Tomten att
han kan stryka en liten smidig digitalkamera med minneskort från
min önskelista, för en sådan fixade jag och mannen på Media Market igår.
Där blev det även en ny trådlös inomhus telefon då den tidigare varit
allt annat än kry på grund av Lurans omilda behandling.

Sedan bar det av på stan för shopping med stort S.
Men så säger mannen när vi kliver ur bilen "så du ser ut!"
Lite frågande kollar jag på honom och undrar vad han menar,
till svar pekar han på min jacka. Fasiken, jag hade tagit min
jacka som jag brukar hämta Luran på förskolan i! Axlarna är fyllda
med snor/dregel fläckar + en hel del trolldeg... Lite hund
gisch
finns också på den :-(. Inte allt för kul att gå omkring så
en hel dag.

Första projektet var därför att hitta en billig flecce jacka eller liknande
till mig. Vi råkade hamna på Kappahl där mannen köpte sig en ny skjorta
till jul, och där ser jag en helt ok jacka i fejk mocca och lite päls i brunt.
Ordinarie pris är 799 kr, men nu nedsatt till 599 kr + halva priset
på det, dvs  298 kr. Jag slog till bums kan jag meddela! Så nu har jag
en helt okej vinterjacka som håller mig och den växande magen varm - perfekt!

Mannen gillar INTE att shoppa kläder, men han deklarerade själv under
gårdagen att det är ROLIGT att leta kläder till Luran. Så fick bli hans uppdrag.
Det gjorde att jag snabbt som en vessla kunde inhandla en en snygg uggletop
H&M Divided, och lite andra mamma kläder/underkläder. Jisses vilken effektiv
shopping
det blev säger jag bara!

Två jätte söta tröjor från Lip Fish valde mannen ut på Lilla Mirakel till Luran från
farmor. Från oss fick hon bland annat den häftiga outfiten ni ser på kortet
ovan - Luran är numera Sockenvägens egen lilla hardrocker!
Fler pappor borde vara med och välja kläder till sina barn, tror att
vi skulle se betydligt mycket mindre Hello Kitty då ;-)

Sedan fick jag verkligen njuta av dagen, först lite mat i magen på
Mc Donalds och sedan en tur till alla mina favoritbutiker: Pentik, Åhlens julavdelning,
Mias Lustgård, Hemtex, Sagolika Ting och Village
. Det blev faktiskt inte så fasligt mycket shoppat,
då det jag verkligen hade inriktat mig på var slutsålt, men visst, slantarna rullade
och några kassar fylldes - men främst saker till ett projekt/arrangemang jag har på G,
(ni får naturligtvis se det sedan då det är klart!) och så en liten sak till min vän i julswappen.

Sist men absolut inte minst blev det en tur till Barnens Hus. Vi tänkte vara så kloka
och köpa Lurans födelsedagspresenter redan nu eftersom vi inte vet hur det ser ut efter
årsskiftet. Eventuellt ska mannen operera axeln då, och jag är ju höggravid.
Inte det ultimata läget att åka iväg och shoppa direkt, för ingen av oss vill nog sitta i en bil då!

Men som vanligt blev dett inte "bara" födelsedagspresenter i form av
en ny Pingu film (den inhandlades mest för vårt eget psykes skull) och Pippi Långstrump
peruk och utklädningskläder
, naturligtvis blev det en extra film till julklapp
och det absolut bästa som Luran fick direkt när vi kom hem och som hon sedan
dess varit OSKILJAKTLIG ifrån:







En egen Pingu!!! Det var mannen som hittade den på Barnens Hus,
och genast var vi överens om att Luran bara måste få den :-)

Och belöningen var att se hennes LYCKA!

Och på tal om just lycka, var det en verklig lyckad dag i stan.
En bilresa på 25 mil enkel väg gav oss dessutom massor av tid att bara
prata och lyssna på varandra, inte alltid man hinner det i vardagen.

Kvällen avslutades med middag tillsammans med Faster Sandra som
varit barnvakt, och när Luran somnat nöjd och glad med sin Pingu såg jag och
 mannen Wallanders senaste (och tillika segaste/händelselösa) film "Läckan".

Både jag och mannen var nöjda med dagen, men mest nöjda var vi nog
att vi tagit beslutet att flytta "hem" igen efter alla år i stan. Det är
här på Sockenvägen vi hör hemma, stan fick vi nog av efter bara en dag.
Skön insikt!

Nu ska jag ta en snabb bloggsväng och se vad ni haft för er,
sedan ta tag i dagens göromål.




* * *

Sockenvägens Söta är en av 10 bloggar
som har chans att bli årets mammablogg.

Vill ni får ni gärna hjälpa till genom att lägga ytterligare röster
under de kommande 7 dagarna då tävlingen pågår.
Det går att rösta en gång per dag.

Titta in HÄR för att lägga en röst på Sockenvägens Söta.



* * *

Anmäl er gärna till min lilla jultävling!
Det gör ni HÄR.




Emma säger

Vilken cool brud. Rickard är helt galen när d kommer till att handla kläder till Viktor, å d är ju roligt.

2009-11-22 @ 10:17:09
URL: http://emmaochviktor.blogg.se/
Mamma Russin säger

god morgon vännen..

vilken toppen dag du och gubben din haft..:) wow 25 mil enkel resan? jisses så långt ni får åka..



haha, tror inte det skulle bli mindre hello kitty i vårat hem om min gubbe skulle sköta stinas klädshopping.. snarare mer för här ar det jag som stoppar det rosa kan jag lova..;)



vilken söt pingu Luran fick...

kramkram och ha en toppen söndag nu på eran gata..;)

2009-11-22 @ 10:26:39
URL: http://enburkrussin.se
Angelica säger

Vi har samma åsikt om den filmen också ser jag:P

2009-11-22 @ 10:35:45
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/
Linda B säger

Ha ha, söta Luran!! Passade ju henne perfekt!



Kram

2009-11-22 @ 11:02:44
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Emma säger

Låter som ni hade en alldeles perfekt dag=)

Skönt att bara vara sjlva en gång, det blir ju inte alltför ofta=)

Coola tjejen i sina nya kläder!

Kram

2009-11-22 @ 11:21:11
URL: http://liljan.blogg.se/
Jenni säger

Vilken tuffing ni har på Sockenvägen!



Det låter verkligen som ni haft en effektiv och bra dag! Göran har lovat att vi ska åka till Östersund innan jul och jag tänker se till att han håller vad han lovat ;-)



Smart att köpa födelsedagspresenter nu, vi är ju nästan illa tvungen att köpa till Sanna före jul då hon fyller strax efter! För någon mellandagsrea tar vi oss aldrig iväg på.



Hoppas ni har en mysig dag där nere!



Kram kram

2009-11-22 @ 11:28:42
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Anne säger

Oj vilken liten cool tjej i Kiss tröjan!

Det låter som om ni hade en riktig bra dag tillsammans och så effektiva ni var ;)

Ha en fin dag! Kram kram

2009-11-22 @ 11:57:02
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Åsa säger

Vilken härlig Pingu! Jag förstår att dottern blev överlycklig!!



Låter som om ni hade en riktigt bra dag - det är gott att få lite då och då!



Kram!

2009-11-22 @ 14:57:53
URL: http://sagoland.webblogg.se/
Tomas säger

Men guuud vad trevlig dag ni verkar ha haft ändå. Gick och tänkte på dig igår en sväng. Hur du säkert handlade och hade det bra. Hihihi. Jag blir så avis fastän jag handlat halvt ihjäl mig på sistone. Jag måste skärpa mig. Och det har jag gjort. Det blir inge mer dyra saker nu på ett tag. Promise.. :-)



Det är ju tur någon skrattar och har det bra åt mina elaka inlägg. Gud. Jag var verkligen så förbannad att jag trodde jag skulle avlida. När man går på diet och inte druckit dem i ordning och är hungrig och jävlig och sen något sånt då - Jag höll på att explodera och när jag säger explodera så menar jag det. Riktigt pulserade i knytnävarna. :-) Men jag har lugnat mig nu.



Ska strax skynda mig o göra ett inlägg tillägnat bara dig lilla Therese. Du ska få ett tips av Tomas. Visst se du! Spänningen är outhärdlig :-)



Jag tycker förresten också att pappor ska handla mer till sina barn så den där jädrans prinsesslooken utplånas. Fniss ;-) Karrå fick en välskapt tjej. Duktiga hon. Carol o bror din kan inte ha långt kvar heller. Hoppas de slipper gå över tiden. Om du kommer ihåg det får du hemskt gärna hälsa lycka till från mig. Har tänkt på dem när Karrå pratat om dem men jag träffar aldrig Carro och hon är ju inte så aktiv i cybervärlden :-)



Kram i snön!

2009-11-22 @ 16:12:20
URL: http://tomasliv.blogg.se/
Nikita säger

Låter som ni haft en helt underbar dag! Vad härligt!

tack för hjälpen iallafall med kronorna.

och jag vet hur det är då man är tvungen att köpa nya filmer mest för sitt eget psykes skull :P



kram

2009-11-22 @ 17:16:36
URL: http://nikital.blogg.se/
madde säger

vilken liten söt hårdrockstjej!! =)

ja dem är för goa, och alla deras kommentarer är förhärliga!!

Jag gillar också namnet Selma (såklart hihi)

hoppas du haft en trevlig helg

2009-11-22 @ 21:29:18
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: