Novemberutmaningen - vecka 1



Jag startade utmaningen med en rivstart och färdigställde detta projekt.

Ett gäng brädor har jag också tryckt i veckan, både på jultema och kladdkaketema.

Sedan kom Herr Feber på besök och pysselivern avtog dramatiskt.

En ordentlig rensning och sortering av tyger och pysselmaterial har jag dock
hunnit med, alltid något!

Och lite pyssel med Luran i form av tumtryck som blev
både älgar och ugglor inför farsdag har det också blivit.

Den kommande veckan siktar jag på att få på sista lagret färg
utdragssängen och brevlådan, samt att hinna sy ihop de färdiga bitarna
som jag klippt ut i helgen så att Luran får sina efterlängtade monster.

Ljuspåsar, pimpade tändsticksaskar, små skyltar/etiketter och
en vetevärmare är några andra planerade projekt under de kommande
veckorna. Ska bli spännande att se vad man hinner göra!

Och ni som undrar hur det går med virkningen så kan jag meddela
att det inte går alls... 

Men skam den som ger sig!





Så här fin blev i alla fall min goa svägerska i sin Åremössa,
fast hon är alltid fin - speciellt nu när hon är jätte gravid ;-)

Om två veckor har hon och min bror BF, så vi väntar med spänning
på att Lurans lilla kusin ska göra entré och förgylla allas våra liv.





Men först ut att pröva Åremössan var naturligtvis Luran!

När allt julstök är över måste jag nog ta och köpa ett vitt garnystan
och sticka en mini Åremössa till Fröet. Tror det skulle bli charmigt.
Det borde även räcka med garn till en mössa till Risgrynet också.
Luran har redan en ljusrosa Åremössa som hon fått av Elin.



* * *


Anmäl er gärna till min lilla jultävling!
Det gör ni HÄR.




Anonym säger

Såååå fin mössan blev! VILL OCKSÅ!

Kolla in vad jag gjorde med en keramik uggla jag loppis-fyndade idag ;)



Kram

2009-11-08 @ 18:44:45
Loella säger

Länken ville visst inte hänga med först...

2009-11-08 @ 18:45:32
URL: http://cedlo.blogg.se/
lolla säger

hejsan

såå söt de var i mössan både din svägerska och luran..

Gud så gulligt med en liten åremössa på babyn när den kommer= ett måste..

vad mycket du hinner med, här har det bara kalasats i hela helgen inte ett endaste pyssel har blivit gjort...

ska fundera vilken bräda jag vill ha...

kramar lolla

2009-11-08 @ 19:20:58
URL: http://lollashus.blogg.se/
pysseliten säger

Jag har sytt ett nytt monster ikväll Och dotter Ebba har ritat monster

Jag sydde ett FBK monster

Ska bli kul att se ditt sen :)Kram

2009-11-08 @ 20:03:33
2BarnsMamman säger

Oj, oj, oj vad mycket pyssel du hinner med på en vecka! Och det trots feber! Verkligen superfin mössa och tumälgarna var ju bara så söta! Kanske kan lite av din kreativitet smitta av sig även på mig ;)



Hoppas du kryat på dig! Kram kram

2009-11-08 @ 20:19:51
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Nina säger

Hon är ju så fin Carro. Nu när hon är gravid och i vanliga fall oxå! Kanon fin!



Å jag måste ju såga att du hunnit med mycket i veckan trots sjukdom! Du är duktig du!



ja ikväll somnade Sam tidigt. Men han har börjat med en ful ovana att vakna efter ca 40 min sömn och sen va vaken flera timmar =( Men jag hoppas han tänker sova nu!



Aha, det är den 28 november som gäller!

Ja om Mikael är hemma och kan ta barnen så kommer jag =) Gott med glögg! Mysigt!



Å du, jag tror du lurade fler än mig att baka kladdisar! För när det gäller sånt brukar folk sällan va svår övertalade!



Kramiz

2009-11-08 @ 20:48:47
URL: http://malinnina.blogg.se/
Therése säger

Gillade verkligen den där Åremössan!!

Och himla söta var tjejerna i den...både Luran och svägerskan :-)

Ha det så gott, vännen!

Kram Therése

2009-11-08 @ 23:05:00
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Jenny säger

Tack sötnos vad du är snäll! :D Det gör mig så glad när du säger det!! :D Och du vet att jag ALDRIG misstycker när du "komplimangar" mig och länkar. ;)



Ännu har jag inte vågat mig in på bloglovin efter helgen så det var nice att du puffade mig i bloggen så jag fick bli så här glad på morgonen! :D



Ha en underbar dag!

kramar



2009-11-09 @ 08:41:18
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
cecce säger

Åh, du är så duktig!!

Sitter och ler hela tiden när jag läser och tittar på vad du gjort. Mössorna är så fina liksom dina brädor. Skulle absolut kunna tänka mej en "kladdkakebräda" här i köket:-)

Har funderat länge på att göra små tavlor med mina favoritkakrecept..men tiden du vet...räcker inte till!



Kraam

2009-11-09 @ 09:19:25
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: