En mus i julstrumpan?


Foto: Okänd källa,
vet någon källan hör gärna av er!

Med denna ljuvliga julstrumpa i åtanke köpte jag en mer "robust"
mus
när jag tidigare i veckan var i Åsele på Kronans Blommiga konditori.

Jag tänkte göra en variant av dena ljusa, lantliga och romantiska strumpa,
 fast på temat stickat, linne, brunt och rustikt. Vad tror ni om det?





Den här musen gick inte att motstå. Klart som korvspad
att den ska få ett hem hos oss på Sockenvägen!

Förutom musen fick jag så äntligen köpa de vita prinsesskronorna
från Presentverkstaden. De har varit slutsålda länge,
men nu fick jag köpa skyltexemplaren! Den stora ska få agera skål/blomkruka,
medan den mindre är en ljuslykta. De åker dock inte fram förrän jag börjar
göra advent här hemma.





Julstrumpan som jag tänker tillverka ska jag göra enligt tidigare tips.
Jag har hittat två lite grövre stickade tröjor i olika nyanser av brunt som
jag ska använda mig av. En ficka och/eller applikation i form av ett hjärta
blir det nog också.





Pricken över i:et blir lite spets eller band. Sedan är jag övertygad
om att musen ska trivas i sin julstrumpa i väntan på att den
fylls med julklappar.

Det blev förresten en andventspresent till Luran
också när vi var i Åsele. Hon fick en prinsesskrona med slöja
som jag ska slå in som en av hennes fyra adventspresenter.


* * *


Idag har jag varit hos barnmorskan för koll igen.
Allt såg bra ut. Bäbisens hjärta tickade som det skulle
och mina värden var alla på topp! Skönt att slippa ta
järntabletter. Det enda smolket i bägaren var min viktkurva
som pekar spikrakt uppåt... +7 kg i v. 24-25.

Men å andra sidan har jag mig själv att skylla.
Idag köpte jag exempelvis hem de första lussebullarna,
ballerina med pepparkaksmak och juleskum
Kanske inte den ultimata dieten för en gravid julgalning?!
Jag får balansera kosten med lite risgrynsgröt och clementiner, hi,hi.


* * *


Jag har även hunnit förbi hos Nina och hämta ut min beställning
från Panduro, så nu finns resurser för lite pyssel hemma!

En fin liten Tilda jul-plåtask "råkade" också följa med då L-M
hade några hon ville bli av med. Den blir perfekt till knäck
eller kanske bananfudge (hittade ett spännande recept i
Drömhem & trädgårds Julnummer).

En bröllopspresent hämtade jag också som jag nyss
tryck färdig. För om drygt två veckor är det faktiskt några
som firar tvåårig bröllopsdag...


Ps. OA PIP har nu börjat sälja juldregglisar...
Jag har självklart beställt ett par till Luran :-) Ds.




Malin säger

Oja..., tradera är mycket farligt ibland! Ibland är det bara farligt att titta in. Man kan hitta sååå mycket! Men man kan göra mycket fina fynd! och du har verkligen gjort fina fynd! =)

Ja, nu längtar jag med efter en mysig pysselkväll tillsammans mer er! Så vi får ordna in en snart tycker jag. Massor av pyssel, mys pys, surr och allt möjligt ;)

Och vad härligt att allt var bra hos bm. Alla värden och att hjärtat tickade på som det skulle! Nästa torsdag är det min tur för ett nytt besök.

Och julstrumpan tror jag kommer att bli kanonfin. Musen var väl bara för söt =)

Skickar en stor kram till dej och fröet som gror i din mage med! =)

2009-10-29 @ 16:49:50
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Linda B säger

Vilken söt mus! Tror att julstrumpan blir jättefin!

2009-10-29 @ 17:39:56
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
HUSnrNIO säger

Sicken söt liten mus. Självklart kommer den att trivas i en sådan strumpa som du beskriver! Skönt att allt var bra med lilla livet i magen.

2009-10-29 @ 20:02:52
URL: http://hilajns.blogg.se/
Åsa säger

Vilken gullig mus. Fint när den hade olika gråa färger. Du får visa hur julstrumpan blev sen när den är klar.

Kram Åsa

2009-10-29 @ 20:33:37
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
2BarnsMamman säger

Vilken fin ny look din blogg har fått!



Julstämningen börjar infinna sig hör jag! Det där med adventspresenter var ju en bra idé. Tycker det brukar vara lite svårt att hitta presenter till hela månaden om man gör en hel julkalender.



Skönt att du och bebisen mår bra! Kram på er

2009-10-29 @ 20:38:56
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Therese säger

Va söt liten mus!! Älskar såna där mjukisar, monster och andra filurer!!! Va bra att dina och bebisens värde är så bra!!!

Kramis

2009-10-29 @ 21:02:47
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Nina säger

Men vilken super söt mus!

Kommer bli kanon det där!

Ja nu jäklar äre till å planera in en kväll snart!

Och jag hoppas att det blir då jag har karln hemma så jag kan smita hemifrån en stund!



Tänk va tiden går fort! Snart två år har gått!

Härligt med kärlek! <3



Sov så gott!

Kramar!

2009-10-29 @ 21:12:11
URL: http://ninuz.blogg.se/
Mamma Russin säger

hej hopp vännen..



så mycket fint du ska göra... väntar med spänninge på kort sedan..

fint att bebis mår bra gumman.. vikten kan du ta hand om sedan när bebisen kommit ut.. då får du ut och trava med vagnen.. ;)



jag har virkat två lussebullar nu, den ena saknar russin än men det fixar jag imorgon... :) tyvärr tog lussegarnet slut så jag måste ge mig ut på garn jakt igen, hihi..



nu ska jag krypa till sängs, ses imorgon vännen.. kramkram

2009-10-29 @ 22:30:43
URL: http://enburkrussin.se
cecce säger

Var hemma hos mina föräldrar nyss och visade din blogg för min mor som älskar att pyssla!!

Vad produktiv du är! Kikade in i morse och i kväll fanns här mycket nytt att läsa och mycket att vila ögonen på.



Sv:: Man är aldrig så vacker som när man är gravid!



Kramar!

2009-10-29 @ 22:53:58
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Sara - Thaison säger

Vad tyckte du om Ballerina Pepparkaka???



Så söt musen var du köpte :)



Glada nyheter att bebben mår bra. Att du sedan gick upp 7kg tycker jag inte att du ska tänka på så mycket. Nästa gång kanske det inte är lika mycket. Lite måste du få unna dig nu när det närmar sig din favorit högtid!



Stor kram goa vän,

sara

2009-10-30 @ 09:33:25
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: