Höst på bron



Nu är sensommar blommorna borta från bron. Istället råder det
hösttemat skog och natur. Så här i jakttider passar det bra tycker jag!




Ett fint horn från en råbock som Dobby kom bärandes med efter en
skogspromenad är en fin detalj, liksom min stora kotte som är ett minne
från en skogskurs som jag gick för ett par år sedan på Teneriffa av
alla ställen.




Två små svampar lyser upp arrangemanget och leker kurra gömma
bakom riset som följde med mossan hem.




Och en älg står naturligtvis på post och hälsar alla välkommna!




Ljung hör absolut hösten till, så min vägghängda zinkkruka fylldes
med just ljung. En liten fågel vilar bland ljungen för att orka
med sin resa till soligare breddgrader.




En liten krans i grönt fick agera manschett till oljeljuset i min stora lykta.
Mitt försök att göra en krans av nypon blev däremot mindre lyckad,
det ser mest ut som ett gäng körsbärstomater trädda på tråd ;-)
Men den får ändå hänga på stolen i väntan på att jag hänger dit något annat.




Två små hängande ljuslyktor välkomnar också i höstmörkret.

Mina stora zinkkrukor med prydnasenar på var sida om bron fasnade inte
på något foto, men de ser ungefär ut som ifjol, men med skillnaden att det är
 nypon istället för äpplen som utgör dekoration.

Om ett par veckor byter jag temat från skog och natur till Halloween,
 då åker små prydnadspumpor och lite otäcka kryp och annat
som hör Halloween till fram.

Detta ersätts sedan av ett jultema med
 halmnallar och tomtar.

Därefter får det bli ett vintertema med gamla vita
barn/dam skridskorsnögubbar och vår vita älg.

Det är kul att förnya efter årstid/högtid!
Har man bara en bra bas behöv bara ett enstaka detaljer byts ut.

Hur brukar ni dekorera ute inför hösten/vintern?


KRAM
Therese




Maria säger

Vilka härliga bilder=) det är lite skönt att det fått bli höst för då är det snart bebis tid och efter det jul;-)

Kram på dig!!

2009-09-19 @ 20:49:45
URL: http://cupcake.blogg.se/
Jenni säger

Fint du gör det!

Skulle ha fått tag i två zinkkrukor att hänga på väggen men vet inte om Blomster har några?



Skogskurs på Teneriffa lät ju verkligen intressant :-)

2009-09-19 @ 21:20:41
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Åsa säger

Jätte snyggt! Fint med ljung och zinkkrukor och lyktor, passar verkligen ihop.

Kram Åsa

2009-09-19 @ 21:33:20
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
AnnikaS säger

Vad fint det blev. Får se till att ta tag i min trapp också och göra höstfint. Ska se vad jag kan hitta fram för saker nu när jag fått inspiration här.

kram Annika

2009-09-19 @ 22:18:58
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Mari säger

Sååååååååååå mysigt! Måste oxå iväg och köpa ljung och prydnadskål min kruka på trappan är rätt naken om man säger så.



Kram!!!

2009-09-20 @ 06:04:00
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Marianne säger

Vad fint du gör!! Här åkte hösten fram för ett tag sedan, det är så härligt, just NU är det som vackrast i ute!

Å det ser ut att bli toppenväder idag oxå, det ska tas tillvara!



Stort grattis till Bus! Idag ska Baloo ut och visa vad han går för vad gäller fågel.

Ha en fin dag

Kram

2009-09-20 @ 07:04:21
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Emma säger

Kanon fint har du det på bron!

Va läcker kransen med nypon va=)

Blir lite sugen på att dekorera mera när jag ser allt fint som du gjort=)



Kramizar Emma

2009-09-20 @ 10:21:33
URL: http://liljan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: