Mini makover av lilla toaletten



När vi flyttade in i vårt hus var den lilla toaletten på övervåningen i gräsligt skick,
i alla fall färgmässigt. Väggarna, tak och dörrar var målade i aprikost och rosa! Huga!
Till detta ett mörkgrönt golv. Första hjälpen blev målarfärg! Dörrar och tak blev vita,
och väggarna ljusblå, mattan fick vara.

Temat för toan blev marint, med en ljusfyr, båtar och detaljerna
ni ser på bilden ovan. Blått och rött har varit färgerna på handdukar
och golvmatta. Till detta borstat stål och zinkdetaljer.



Succesivt har jag tröttnat på det marina och smugit in mer och mer svarta
smidesdetaljer
. Så i helgen bestämde jag mig för en mini makeover av toan.
Som det skrubbats och fejats!



Dessvärre visade det sig att det blivit fläckar efter häftmassan som jag fäst
 korten med på väggarna. Attans! Skulle mitt lilla projekt växa precis som
 Marias hallprojekt?

Skulle jag orka att måla om den lilla toaletten? Känndes drygt...
När jag väl målar om vill jag ju även byta matta och kakla om.
Så det fick bli en styling på ytan, och nya, strategiskt placerade
väggprydnader
istället! En bra kompromiss som inget kostar!



Eller nu lurades jag lite, två nya svarta handdukar har inhandlats,
för det nya färgtemat är just svart med lite vita inslag.

Det känns modernt och stilrent.



Min nya "tandborstmugg" är egentligen ett pennställ i svart plast som
jag fyndade på ICA för 34 kr. Det gäller att se de alternativa
användnignsområdena
! Jag belv jätte nöjd!



Tre ljuskoppar ur en trasig lykta som min svägerska tänkt slänga
passade fin fint på tavellisten! Ångrar du dig nu Sandra?! ;-)



Mitt stora ljushus fick också flyttan in för att sprida stämning
lila toaletten, när ljuset väl brunnit ut tänker jag förvara toalettrullar
i lyktan istället.



Färgtemat för toaletten är som ni ser svart, men ugglor kommer också
att gå igen som tema där inne. En fågelholk ska upp och likaså en
svart uggla i kontaktplast som Pysseliten tillverkat till mig - TACK!

En svart och vitrandig matta, och två svarta skoltavlor ska dessutom
förgylla toaletten innan den är helt färdig för denna gång.

En bild av helheten kommer senare när allt är på sin plats...
Det är kul att förnya med små medel!

Och för er som ännu inte hittat till Pysselitens blogg så måste
ni bara titta in där! Det kryllar av inspiration och tips på pyssel som 
man själv kan göra, en blogg och bloggerska helt i min smak

Vad har ni för små eller stora projekt på gång hemma hos er?




Ida säger

Ibland behövs inte mycket, ser väldigt rent och fräscht ut!



Önskade att det räckte med en mini-makeover på vår toa också, men här ska det totalrenoveras förhoppningsvis under vintern, kakel och klinker, ny toalett och handfat också ska rören bytas ut. Önskar att det vore klart nu :-) Och hur tusan ska jag kunna välja ut kakel? finns ju hur mycket som helst att välja på?

2009-09-28 @ 09:26:42
URL: http://idasusanne.blogg.se/
cecce säger

Vad duktig du är!!!

önskar jag hade lite av din förändringsenergi!!

Små detaljer kan göra så mycket.

Ska bli spännande att se hela resultatet.



Tyvärr har jag inte så mycket tid till att pyssla även om jag tycker det är roligt.

Bakning är min lilla hobby.

men jag satt i helgen och tittade igenom nya pandurokatalogen och blev verkligen pysselsugen nu inför jul.

Ska försöka göra lite med barnen om inte annat!

Ha en fin måndag!



Kram till dej!

2009-09-28 @ 09:52:28
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Madde säger

shit va du grejar å donar,fint blir de :)

Ja ha lagt ut bilder på ugglorna på min blogg och tele nr till hon som gör dom. Hur fasiken gör ja en länk av ditt namn egentligen? Är inte så haj på d här ja hahaha.

2009-09-28 @ 10:48:14
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Malin säger

Ja, det var ingen rolig helg i helgen! =( Men nu är han mycket bättre och väldigt hungrig ;) Medicinen gjorde nog susen, men än är magen kraslig, så skonkost blir det ett tag till. Asterix skickar en kram tillbaka =) Å så skickar jag och den lille i magen en bamse kram till dej och fröet i din lilla magen och hoppas att ni får en bra start på veckan!

2009-09-28 @ 11:04:28
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Bus säger

Hokus pokus...vad fint det blev när du trollade lite på lilltoan.

Ibland har man energi och ibland inte. Igår hade jag dock lite så då tog jag ock tokstädade huset. Man hinner ju lite mer härhemma när datorn är paj ;)

Imorgon fyller lillebror 6 år, fy tusan vad tiden har runnit iväg. Men...det blir nog en spännande dag skulle jag tro. Må så gott min vän. Kram

2009-09-28 @ 11:11:44
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Madde säger

Men tack :) de va så ja började göra men sen så ångrade ja mej,trodde ja va helt fel ute ;)tack tack :)

2009-09-28 @ 11:44:18
URL: http://maddeochpojkarna.blogg.se/
Nina säger

Ja men se så fint det kan bli =)

Roligt att göra om lite. Helst då man kommer billigt undan =)

Du är så duktig du!

Idag kommer ju Melvin hem =) I´m so happy!

Regnet står som spön i backen!

Tror jag får ta bilen upp på affären och köpa ingridienser så jag och Melvin kan baka nått gott!

Blir en inne dag!



Kramar!

2009-09-28 @ 11:46:27
URL: http://ninuz.blogg.se/
Maria säger

Visst är det härligt när man kan förändra med småmedel;-)

Vi gjorde en styling av vår toalett på övervåningen för ngt år sedan. Köpte en billig men fin tapet på RUSTA som fick bli fondvägg, målade resten vitt, klippte ut lite blommor från tapeten och piffade det vita, sen la vi inte ett klick golv med klinker känsla;-) Det är ju inte SÅ mycket vatten där uppe. Det är ingen dusch eller så. Och vi hade en gräslig grön matta som ligger kvar under så om det toaletten skulle gå sönder så blir det ingen vatten skada ;-)

Du kan kolla här om du vill!

http://www.styleroom.se/album/4594



Hoppas du har det bra på jobbet med snö och allt;-)

Nu lockar soffan på mig!!

Kramen

2009-09-28 @ 12:46:24
URL: http://cupcake.blogg.se/
vintageretroprinsessa säger

Fint och fräscht som man vill att det ska vara på en toa :)



Ha en toppen dag :)



kram

2009-09-28 @ 14:37:48
URL: http://bambii.blogg.se/
Bantarbritta säger

Vad fiiint! Kan du inte komma hit och sparka mig i ändan så jag får något gjort här hemma jag med.. har massor av projekt som jag borde ta i tu med. Men nu ska sambon och jag möblera om lite iaf. :D

2009-09-28 @ 18:17:49
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Emma säger

Vad kul att göra en minimakeover!

Så kul när man bara kan byta ut detaljer, blir ju inte lika dyrt då och sånt är ju alltid välkommet=)



Kramizar

2009-09-28 @ 20:10:14
URL: http://liljan.blogg.se/
Mamma Russin säger

så fint du gjort.. :) ska genast kolla in den bloggen.. :)



kramkram

2009-09-28 @ 20:41:26
URL: http://enburkrussin.se
c säger

jag behöve göra om hela min nya lägenhet:)

Just lilltoa nere är lite bläää, så blå..jag har ju vitt här och skulle precis göra som du gjort

In med lite svart, nya snygga krokat och sånt hade jag köpt.

Vi får se vad det blir.



Nu vill jag bara flytta och komma till ro..

Så härligt med snö förresten.

Massor av kramar

2009-09-28 @ 22:29:26
URL: http://mammacarola.blogg.se/
FURNISH.etc inredningsblogg säger

Tänk vad små förändringar kan göra mycket! Blev kanonfint! Det är väldigt lätt att små projekt helt plötsligt blir stora. Vi har haft ett litet projekt i helgen som varit - och det var att göra en blogghörna till mig i sovrummet. Var tänkt som ett miniprojekt, men till slut stod jag där med målarburken och målade lite här och var osv. Men det är kul samtidigt :) Ha en fin kväll! /Emmy

2009-09-29 @ 21:42:11
URL: http://furnish.blogg.se/
FURNISH.etc inredningsblogg säger

Tänk vad små förändringar kan göra mycket! Blev kanonfint! Det är väldigt lätt att små projekt helt plötsligt blir stora. Vi har haft ett litet projekt i helgen som varit - och det var att göra en blogghörna till mig i sovrummet. Var tänkt som ett miniprojekt, men till slut stod jag där med målarburken och målade lite här och var osv. Men det är kul samtidigt :) Ha en fin kväll! /Emmy

2009-09-29 @ 21:42:34
URL: http://furnish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: