Ett eget konstverk





Jag brukar titt som tätt besöka Lillsnörpas blogg som är fylld med massor av pysselidér, tips, recept och annat jag gillar. För någon vecka sedan när jag tittade in där så jag till min glädje att hon arrangerat en tävling. En tävling där man kan vinna en tavla som hon målar enbart till vinnaren, det vill säga, man får sig ett helt unikt konstverk!

Hur underbart vore inte det?! Jag har funderat fram och tillbaka den senaste veckan på vad och vilken stil osv som jag skulle vilja ha på min tavla om jag hade turen att bli vinnare i denna tävling. Redan från början stod det klart att jag skulle vilja ha en tavla som anspelar på mina barn (när det sista nu behagar att titta ut...). En form av "välkommen till världen tavla" tänkte jag mig först, men är nu mer inne på en syskonkärleks tavla. Meningen är att man i sin motivering på ett fantasifullt och kreativt sätt skall inspirera Lillsnörpa att vilja måla just det motiv man önskar, men jag är så velig.

Endera ett stilrent enkelt porträtt i avskalade färger, eller så en barnslig , naivistisk färgexplosion där Lillsnörpa får släppa fram barnet i sig. Jag låter det därför vara upp till Lillsnörpa att bestämma detta om hon skulle känna sig manad att ta sig an min önskan. Men en tavla till barnrummet vore väl en underbar lyx? *ler*

HÄR hittar ni tävlingen som avslutas den 22 februari, kl. 22.00.




Lillsnörpa säger

Vilket jättefint inlägg! Nu är du verkligen med och tävlar! Kramar Lillsnörpa

2010-02-06 @ 15:40:38
URL: http://lillsnorpa.blogg.se/
Linnea säger

Kul att se att du är med och tävlar i min lillasyster tavla-tävling! :) Mysig blogg Du har! Hoppas att den lilla i magen lägger sig till rätta av sig själv! Min Lille Prins låg länge i säte men la sig till rätta någon dag innan han ville ut :) håller tummen

2010-02-10 @ 11:26:51
URL: http://mammatillteddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: