Annorlunda krans




I fjol höst fick jag en jätte fin och lite annorlunda krans
av Angelika (tillika min privata kantarell- och älgspejare).

Nu när vi renoverat passar den verkligen in, och kommer
från tid till annan att pryda den stora knoppbrädan
i vardagsrummet.

Många som har sett kransen har undrat vem som gjort
den och om den går att köpa - och vet ni?

Nu går liknande kransar att köpa hos GERDASALSTER!

Ni hittar även smycken och julsaker i shopen :-)


 



Angelikas pappa är Gottner,  det vill säga han som
hjälpte oss att få vårt hus så fint i somras.

I dag då snön yrde som värst utanför fönstret satt Luran i
köket och filosoferade, och sa plötsligt:

"Mamma, kan Åttner inte spika då det snöar?"

"Det var länge sedan han hälsade på faktiskt,
måste vi vänta ända till sommaren så han kan spika?!"


Nja, det är ju lite knepigt att spika utomhus då det snöar,
men vi kan ju bjuda Gottner på kaffe utan att han spikar
om han bara tittar förbi sa jag då.

"Jaaa! Och då måste han ha socker!"

Ha, ha den lilla busungen minns minsann att
han dricker kaffe med socker, för i somras var
hon allt som oftast och nallade sockret ur
 sockerskålen
som stod framme!

Tänk om man visste allt som rör sig i barnens huvuden!

Och på tal om huvuden, hur kunde man släppa
upp Amanda i IDOL-finalen med detta
i mina ögon så hemska hår?!

Tur att hon är grym på att sjunga,
för någon hårstylingtävling skulle hon
i alla fall inte vinna...





Emilia säger

NEEEJ Amandas hår är ju underbart!! Sååå coolt :)



Hihi, söta Luran. ja man undrar vad som försigår i de där smås huvuden, de har så mycket kloka och härliga tankar!!



Hoppas ni haft en fin kväll <3

Kram

2011-12-09 @ 22:10:41
Helen säger

Jättesnygg krans! Passar verkligen in hos dig:)

Hoppas att du har en härlig fredagkväll, kram

2011-12-09 @ 22:31:23
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija ♥ säger

Fräck krans! ja, man skulle verkligen vilja veta va som rör sig i barns huvuden! Javisst va hennes frisyr hemsk! Men hon har cool sångröst. Dock hejade jag på Robin. Gillade hans vinnarlåt lite bättre...

Sv: Börjar faktiskt tvivla på det, suck! :(

Nej, ska lägga mig nu. Kramar i massor

2011-12-09 @ 23:12:35
URL: http://skuggis.wordpress.com
Sussi säger

Men vilken underbar krans. Gillar när det inte är för mycket!

hahaha barn är bara för goa. Dom kommer nog ihåg mer än man tror..



Jag är lite less på Amanda. Tycker hon har låtit likadant hela tävlingen. Hon kan liksom bara sjunga på ett sätt. Fast hon är rätt duktig på scenen. Det får man ändå ge henne.



Finns det hjärterum så finns det stjärterum. Kom hit vettja ;)



Kramisar

2011-12-10 @ 01:45:25
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Susan säger

Det var banne mig en fin krans....not to much....det gillar jag=)



Hihi...barnen...dom är ju för söta=)



Kramar

2011-12-10 @ 07:47:09
URL: http://susan.itelit.com
ansepanse säger

nej, någon hårstylingtävling hade hon inte vunnit :) men hon vann ju Idol och det är jag glad över

dessa barn och deras tankar :)

bamsekramar ♥

2011-12-10 @ 11:08:26
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Åsa säger

Nu har jag länkat till Dig & till kransen... jag hoppas det är okey kram



PS jag har ALDRIG sett IDAL och har ingen som helst aning om någonting....

2011-12-10 @ 11:18:51
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Linda Olsson säger

Gud va fin den va! :D



Kram

2011-12-11 @ 10:32:04
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: