När hjärtat får vara med






Jag har fått en julaward från Tomtens Dotter med motiveringen:

"För fina bilder och för att du bjuder på dig själv och din familj på ett
mycket finurligt och underhållande sätt."


Gissa om det värmde, än en gång TACK!

Med awarden följer en uppmaning att besvara några frågor,
således kommer mina svar här då jag är en lydig bloggerska ;-)


1. Varför började du blogga?
Jag började blogga för att nära och kära som inte bodde i närheten
skulle få en liten glimt av Luran dagligen, och med tiden har mer
och mer tillkommit i bloggen... Och nu är jag beroende *ler*


2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer väldigt många bloggar. För många i ärlighetens namn.
Men ska jag lyfta fram några bloggar här som jag kikar in dagligen
hos är det Lizas Lantliv, Hem & Drömmar, Fru Rosmer,
Skogsråets Jakt & Fiske blogg + en triljon till ;-P


3. Favoritfärger?
Vitt, grått, svart, beige, brunt.
Och blått i alla nyanser.


4. Favortifilm?
Det har jag nog ingen, utan humöret avgör.
I dag är det Tomten som är far till alla barnen som
skulle ge mig en riktig feel good känsla.
Således blir det dagens film! :-)


5. Vilka länder drömmer du om att besöka?
Jag skulle inte säga nej till en jaktresa till Alaska
eller i Sydafrika.


Som sedvanligt är så ska ju även denna julawarden skickas vidare,
och den går till dessa bloggerskor denna gången:

Liza - För att du ger mig julpirr i magen med dina
fina fotografier och inlägg så här i juletid.

Miranda - För att du visar hur en riktig ljuskrona
ska se ut *ler stort* och visar på årstidernas
växlingar i skog och mark.

Ing-Britt - För att du trots renoverig bjuder på
inspirerande och stämningsfulla inlägg, samt alltid
lämnar de mest underbara kommentarerna!


Sist men inte minst vill jag att alla ni som dagligen
kikar in här
(i december ökar den dagliga statistiken med minst
100-200 unika besök!) ska känna att den här awarden också
är er
- för det är ju tack vare att ni kikar in här och delar min
förtjusning över bland annat advent och jul
som
gör att jag fortsätter att blogga med glädje  





Annelie säger

Då hoppas vi på att de är kvar! :-)

Kram på dig med och din fina blogg som är så mysig att följa!

2011-12-04 @ 21:16:19
URL: http://bjornhonan.blogg.se/
Tina säger

Tack för länkningen hjärtat! <3 Hihi jag tycker att Sockerkaksvägen var gulligt! Usch ja vikten...Jag var duktig i början av året och gick ner 13 kilo men nu tror jag att jag har gått upp dem igen...Vi kanske kan peppa varandra nästa år? Hoppas du har det mysigt med Magnus nu. Vi har precis sett klart filmen här så nu blir det nog sängen för vår del. KRAM på dig FINA FINA vän! <3

2011-12-04 @ 21:45:59
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Ing-Britt säger

Gokväll i stugan!

Tack snälla du för att du sänder awarden vidare till mig. Kommer självklart ta den till mig och visa på min blogg vid tillfälle. Motiveringen du fick var klockren, kunde ha skrivit det själv.

Hoppas du varit ute nu och gjort några snöänglar, och oj vad mysigt det vore att få leka lite med er i snön för att sedan gå in och värma oss med glögg <3.

Några julkläder blev det inte för Tildas del, hon ville ha mamma med sig. Evelin köpte däremot ett par snygga svarta byxor och en blus, där får man inte vara med och styra ;).

Ha nu en skön natts sömn.

Många kramar Ing-Britt

2011-12-04 @ 22:01:09
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Yohanna i Las Palmas säger

Mys pys!

Grattis till awarden och kul att läsa.



Hälsningar

Yohanna

2011-12-04 @ 23:58:01
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Emelie - Emelies Christmas säger

Grattis till nomineringen! Det är du värd :)

2011-12-05 @ 05:37:57
URL: http://emelieschristmas.blogg.se/
Sara - Thaison säger

Hej Fina Luran och Bogge. Gisses vad ni växer och blir finare och finare. Ni vet väl att ni har världens bästa julpynt-julstämnings mamma! Kramar från värmen

2011-12-05 @ 06:21:49
URL: http://Sara-thaison.blogspot.com
cecce säger

Grattis till awarden! Klart du ska ha den!!



Ser att ni fått snö! Vad mysigt. Här i söder är det fortfarnade fuktigt och grått. Suck..nackdelen med att bo så långt söderut.



Hoppas du får en härlig måndag!



Kramar

2011-12-05 @ 06:57:37
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Lizas Lantliv säger

Grattis till awarden!!

Och TACK snälla, fina vän för att du gav den vidare till mig! ♥

Jag blev SÅ glad för dina fina ord!

Ska försöka ge den vidare snarast...!



Ha en fin dag!



Massa kramar från mig!

2011-12-05 @ 10:47:33
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
ansepanse säger

GRATTIS till awarden, den är du väl värd, jag älskar att komma in här till dig och läsa om Sockenvägens innevånare :)

bamsekramar vännen

2011-12-05 @ 11:04:40
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: