Sanningen i vitögat

 
 
Det är bara att se sanningen i vitögat,
bita i det sura äpplet eller ta tjuren vid hornen.
 
Adventstider med kopiösa mängder glögg och så
all god mat till jul i kombination med noll träning
(snöskottning och fekvent pinkande av hundvalp
räknas inte som träning) sätter sina spår...
 
Jag tänker inte vänta till Nyår och avge något
nyttighetslöfte då, varför skjuta på saker
som man kan och bör ta tag i bums?!
 
Hellre kapar jag 2-3 kg nu än släpper iväg
det ytterligare 20-30 kg.
 
Den resan vill jag inte göra igen
törs jag lova!
 
En månad utan socker samt en nystart av
iforms löpprogram så snart förkylningen är väck 
bör få mig tillbaka i gamla goda vanor.
 
Latmasken/soffpotatisen i mig ska nämligen
inte få ta överhanden igen :-)
 
Med en karl som fyller år i övermorgon,
och en mamma som fyller 60 år nästa vecka
så kommer sockerutmaningen verkligen
lämpligt ;-P
 
 
 
 
 



Susan säger

Och du kommer till att klara det galant=) Bra att ta tag i det nu och inte vänta....jag håller på dig=)

Kramar

2012-12-28 @ 16:25:35
URL: http://susan.itelit.com
Lizas Lantliv säger

Åh va fin du är vännen!
Kul att du bjussar på bilder tycker jag! =)
Säger samma sak, här måste bli hårdare tag så man inte släpper iväg kilona igen!!
Men idag har vi varit i skogen o jobbat så lite nyttiga har vi allt varit! =)

Trevlig kväll! <3

Kramar Liza

2012-12-28 @ 16:34:12
URL: http://lizaslantliv.blogspot.se
Ida säger

Bra jobbat :-) det fixar du galant, låter som du är envis och har viljan! Då lyckas man oxå. Söt var du med :-)
Själv har jag inte vart på gymmet på 3 veckor snart :-( jäkla förkylning! Men halsen börjar blir bättre nu så snart så!
Kram å ha en fin kväll!

2012-12-28 @ 16:51:49
Ida säger

Bra jobbat :-) det fixar du galant, låter som du är envis och har viljan! Då lyckas man oxå. Söt var du med :-)
Själv har jag inte vart på gymmet på 3 veckor snart :-( jäkla förkylning! Men halsen börjar blir bättre nu så snart så!
Kram å ha en fin kväll!

2012-12-28 @ 16:52:07
URL: http://www.ettnaturligtvis.com
Popprinsessan säger

Heja, heja!
Åker själv till USA om en vecka så jag skulle eg också ta tag i det nu... Maken skulle visst på äventyr med barnen imorgon så då skulle jag kanske passa på att träna lite.. Bra att du kör lite motiveringspepp nu när jag behöver det!
Kram

Åsa säger

Hej :) skoj med en bild på fina Du.
Inte såg jag, för en vecka sedan, att Du borde börja hålla in å tänka på viktnedgång, Du ser ju perfekt ut.

Men känns det som om det behövs förstår jag att Du tar tag i det nu, att vänta, skjuta upp är ju värst, bäst att börja när det inte är så "farligt" mycket.

Borde och ska ta itu med det Goda Livet ;-) jag oxå...
Men ska vänta å se om jag kanske börjar må bättre när den nya medicinen kommit i fas, just nu är det biverkningar och sämre mående.

Ha nu en fin fredagkväll med mannen.

*kram*

2012-12-28 @ 17:38:24
Nina säger

Detta klara ju du galant! Du har fixat det förr. Kämpa på! Å det är roligt när du lägger ut bilder på dig själv oxå! Nja, utbildningen går på 35000 kr så nån julklapp fick inte. Blir till å hosta upp stålarna själv. Å han tycker detta är fjantigt. Men I don't care! Är så lycklig över detta å det ska ingen få ta ifrån mig. Å du är hjärtligt välkommen som kund hos mig <3 Ha en mysig kväll! Stor kram

2012-12-28 @ 17:39:00
URL: http://ninuz.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Heja dig! Kämpa på!
Kram

2012-12-28 @ 17:59:31
URL: http://skuggis.wordpress.com
Znogge säger

Jag väntar tills efter helgerna men då blir det verkligen andra bullar! Så nu kämpar vi. Lycka till!

2012-12-28 @ 18:01:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda säger

Vilket fint foto på dig...

Jag förstår ditt tänk och det är sant det du säger. Jag har skött mig rätt bra i december så jag behöver inte ta till nåt drastiskt. Det räcker med att vi slutar glöggas och att jag kommer ut mina joggingrundor som vanligt så är beach 2013 inom räckhåll. ..

2012-12-28 @ 18:05:56
URL: http://www.candygirl.nu
Anonym säger

Go´kväll finaste!
Vilken fin bild du bjuder oss på vännen.
Skönt att ha fått julen utstädad till kommande kalas och endast nyårsfint. Jag skulle oxå gärna plocka undan redan men Tilda vill inte att jag tar undan julen innan nyår.
Här har vi haft en livad dag med god mat, massa paket och även lite mys. 15st runt matbordet var knöligt att få till men det löste sig med att jag lånade Tildas sminkbord. Finns det hjärterum...
Nu har vi diskat undan och sjunkit ner i soffan för att titta på The Hunger Games.
Ha de gott, kram Ing-Britt

2012-12-28 @ 18:32:32
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Lizas Lantliv säger

Hihi jag ser det framför mig! ;)
Valptiden är både påfrestande men även underbar, en tid man aldrig får igen!
Åh så fint det lät med tulpaner o videkissar, nu blir jag allt sugen på vår fastän jag fortfarande har granen kvar...!!

Många kramar Liza

2012-12-28 @ 18:58:19
URL: http://lizaslantliv.blogspot.se
Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Så fin du är! ♥

Hihi, ja lite bad timing med kalas på gång ;)
Men du lyckas nog ändå!
Du har kämpat så HÅRT att jag tror inte det finns en chans att du kommer falla tillbaka.

Förstår att det känns surt med raketer och smällare vid andra tider än tolvslaget när man har hund :(
Hoppas Mac inte är allt för smällrädd nu när han är så liten och så..
Ett tips är att köpa såna där pappersballonger som man eldar under så de svävar i väg :) Fina och smäller inte ett dugg!
Vi har haft några såna vid nyår nu sen vi flyttade till ett område med många grannar som har hund. Det är ju ändå raketer så det räcker runt omkring :P

Hoppas ni får en mysig fredagskväll ♥
KRAMAR


Ljuvligtvitt & busiga gossar säger

Just ja..
Här är det inga större planer för nyår än. Kanske firar vi med J´s mamma och hans syster med familj :) Annars är vi bara hemma och tar det lugnt.
Det är lite rörigt att åka iväg med tre barn som behöver sövas mitt i kalasandet..

KRAM!!

Nina Liljedahl säger

Ja du har så rätt, det är mycket bättre att ta tag i vikten innan det blir för mycket. Men svårt är det, man måste vara i rätt läge mentalt för att det ska fungera, tycker jag.

Själv har jag tur och är i något slags flow där jag går ner mer än jag förtjänar. Som du vet är ju mitt mål att gå ner två hekto i veckan, men den senaste tiden har det blivit mer än så och det utan att jag ansträngt mig. Jag försöker skippa onyttigheter, men unnar mig något ibland och det verkar vara en bra metod.

Du är så fin på bilden och ser verkligen inte ut att ha något överflöd av kilon. Men man känner ju bäst själv vad man har för trivselvikt. Så jag önskar dig lycka till!

Passar på och önskar dig gott slut och gott nytt år också!

2012-12-28 @ 22:12:22
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Sara säger

Härlig motivation! Jisses ;) Jag har själv börjat springa igen efter ett lååångt uppehåll. Känns skönt att vara på spåren igen, och som sagt, varför vänta till nyår ;) Ha det fint!

2012-12-28 @ 22:12:50
URL: http://didrikssonensdilemma.blogspot.com
Tina säger

Du är så FIN och DUKTIG vännen! Önskar jag hade din karaktär! Tack så mycket för din fina kommentar! Ja jag vet att du finns för mig och jag hoppas att du vet att jag finns här för dig också!! Massor av kramar

2012-12-28 @ 22:40:54
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Fröken L säger

hej hopp i stugan.. :)

här drog jag igång med no more suger redan på annandagen.. Så jag har gjort ett par dagar och det har gått bra faktiskt, tur det..

går med och "väntar" på att förkylningen ska ge upp och försvinna men den är såååå seg tyvärr..

och jag törs inte börja innan för då åker jag väl på en omsjuka direkt..

stora nyårskramar till dig fina <3

2012-12-29 @ 10:15:29
URL: http://liteomalltihop.blogg.se
ansepanse säger

du är duktig som tänker ta tag i det på en gång :) men vet du
Sv: apropå julmust, jag dricker förstås light-varianten, den är ju utan socker :) jättebra
bamsekramar vännen <3

2012-12-29 @ 10:51:33
URL: http://kinaguld.blogg.se
Petra säger

HEj hej vännen!
Helt rätt tänkt. Jag har "hör o häpna" lyckats hålla mig iform hela hösten & vintern! Tjoho! Har precis haft 14 dagars uppehåll som jag läst på många ställen att man bör ha. Bör o bör , vad vet jag. Men skönt var de iaf nu över julen. Som ja dessutom firades traditions enligt. MED KRÄKSJUKAN! Suck
stor varm kram

2012-12-30 @ 19:04:01
URL: http://zupermamman.blogg.se
Åsa säger

You go girl! Jag ska använda dig som inspiration under året nämligen, med början nästa vecka (ja, jag vet, man ska inte skjuta fram det sådär utan bara dra igång, men, det skiter jag i
Och gör som jag vill :-P)

2013-01-02 @ 17:12:55
URL: http://bloggenimittliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: