Som förg(h)jort

Min älskade krans av lärk blev extra julfin med ett
hjorthuvud inköpt på Mias Lustgård.
 
 
 
Har äntligen landat i soffan efter en hektiskt dag.
 
Båda barnen sov som bekant borta i går natt,
men tror ni att en annan sov fridfullt då?!
 
Nej, jag vaknade vid den tidpunkt Bogge
brukar komma, och kunde inte somna om :-/
 
Och sovmorgonen, ja, den varade ända till kl. 08.00
sedan kunde jag inte ligga kvar i sängen overksam.
 
Jag började dagen med att se julkalendern, sedan
blev det storstädning, snöskottning, tvätt, renbäddning,
snöskottning (igen), klädde granen, klappinslagning m.m.
 
Vips så hade dagen passerat utan att jag kommit mig för
att äta varken frukost, lunch eller ta det där
efterlängtade skumbadet...
 
 
 
Hjortar/renar är det genomgående temat i vardagsrummet,
vilket visar sig inte minst i årets julgran...
 
 
När jag var klar med allt stök var det nämligen
bara att hoppa i duschen och bege mig för att hämta
hem busungarna som haft det toppen hos farmor
och farfar med pepparkaksbak och lekar i snön.
 
Kvällen avrundades med gemensam tacomiddag
och så lite god glögg på det.
 
Nu är vi hemma och barnen sover sött i sina
sängar, själv tänker jag ta mig ett glas
rött och umgås med maken.
 
Jag tittar in till er alla i morgon, och då kommer även ett
inlägg där ni får se resultatet av dagens piffande
av julgranen  :-)
 
 
KRAM
 
 
 
 
 



Cissi säger

Det är konstigt att man alltid gör dessa "måsten" när man får en stund över...
Dock utan dåligt samvete ;)

Hoppas du njuter av att ha barnen hemma och att du får en trevlig kväll med maken!

Kram

2012-12-08 @ 21:58:18
URL: http://cissileandersson.blogg.se
Linda säger

Tycker nog du utnyttjat dagen på ett bra sätt.

2012-12-08 @ 22:39:34
URL: http://www.candygirl.nu
Ing-Britt Rosenback säger

Ja du vännen det är allt konstigt vilka vanemänniskor vi är. Jag har oxå svårt att slappna av och bara njuta eller sova när jag tillåts men när man inte riktigt har möjligheten känns det som om man skulle vilja/kunna hur mycket som helst.
Här har vi nu njutit av ännu ett julbord som inte var riktigt vad jag önskat, nej får nog vänta med den fulla njutningen till julafton då jag själv är kocken och får det som jag vill ;).
Ha de nu så mysigt så höres vi imorgon för den granen vill jag då inte missa... Kramar i massor <3

2012-12-08 @ 22:57:10
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Ljuvligtvitt säger

Men du, du måste ju äta :)
Skönt att få mycket gjort förstås!

Hoppas verkligen du fått en lugn kväll efter en hektisk dag :) Kanske lite fotmassage av maken också ;)

Åh spännande med granen :D
Men dina idéer kan den inte annat än att vara riktigt fin!!

Sov gott!
Kramar <3

Susan säger

Haha...det slår ju aldrig fel. Jag vaknar också alltid tidigt då barnen sover borta...haha

Kramar

2012-12-09 @ 09:10:08
URL: http://susan.itelit.com
Åsa säger

Spännande att se hur årets gran ser ut hos Dig/Er :)

Det kanske kändes lika bra att få städa å stöka på i fred som sovmorgon och bubbelbad...

Vi ska strax i väg till Filadelfia, Onsdax Julavslutning... sång, drama & fika :)

Ha en fin söndag *kram*

2012-12-09 @ 11:13:18
Johanna - Mamma till Leija säger

Tiden går alltid så fort när man e barnfri & visst e det irriterande att inte kunna sova när man väl kan.
Kram

2012-12-09 @ 12:24:31
URL: http://skuggis.wordpress.com
Jennie & FrökenFlis säger

Såå typiskt at du inte kunde somna när du väl hade chansen att sova. =/
Jättefin krans du gjort vännen! Ska bli kul o se er gran :)

kram!

2012-12-09 @ 12:31:42
URL: http://jenniesays.blogg.se
Znogge säger

Så fint det blev. Jag gillar verkligen när man tar vara på naturens egna material. Det enkla är ofta det vackraste!

Trevlig andra advent!

2012-12-09 @ 14:56:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
ansepanse säger

är det inte typiskt, när du skulle ha en natt där du fick sova ostört, så väntade du bara på att Bogge skulle komma
en härlig dag för Luran och Bogge hos farmor och farfar :)
bamsekramar vännen <3

2012-12-09 @ 18:47:18
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: