Resultaten

 
Tummen upp för iform-programmet och alla vi som
tappert kämpat/ar på med det!

Trots att jag har två pass kvar av mitt iform-program
tänkte jag dela med mig av resultaten då flera
av er har efterfrågat dessa per mail och
i kommentarer.

Det första, och absolut bästa och viktigaste resultatet
är att jag nu återfått glädjen att träna!

Kondisen är kanske inte på topp, men den spirar
och utvecklar sig succesivt :-)

Givetvis kommer jag att fortsätta med mina
löprundor 2-3 ggr i veckan, med målsättningen
att springa en mil i veckan fram till hösten
och den stundande älgjakten.

De andra, och mer sekundära resultaten är de fysiska
förändringar min kropp genomgått under dessa 12 veckor.

Trots att jag inte kunnat tränat ordentligt den sista
veckan har jag totalt tappat 13,1 kg!

Det vill säga drygt ett kilo i veckan :-)

Det låter kanske inte så mycket, men jag har
i princip sprungit bort ett barn, för det motsvarar ungefär
vad Luran väger. Då får man perspektiv, och
jag är riktigt nöjd måste jag säga!

Midjan har minskat med 18 cm, och låren 6 cm vardera.

Jag inser att det hade varit peppande att mäta fler ställen,
men då det var kondis och inte kilon som var i fokus
kan det kvitta.

Att enbart fokusera på träning och ingen diet
eller liknande har verkligen varit toppen för mig!

Nu får ni inte tro att man per automatik tappar ett
kilo i veckan om man drar igång med detta program,
det beror givetvis på förutsättningarna.

Är man normalviktig lär viktnedgången vara mer modest.

Jag hade en rejäl övervikt då jag startade, och har forfarande
 ca 7 kg kvar tills jag kan klassas normalviktig enl. BMI.

För att peppa och utmana mig själv tänker jag därför
genomföra en liten "triathlon" i egen tappning
under sommaren, men tre olika aktiviteter.

Vad, när och hur delar jag med mig av successivt,
allt eftersom jag tar mig an och klarar av de olika
aktiviteterna :-)

Således fortsätter soffpotatisens träningsäventyr!