Satte punkt med nästan det dubbla

Ser ni trollsländan i sädesärlans näbb?
 
 
Vilken underbar midsommarhelg!
 
Vackert väder (inte en droppe regn!) och massor
av god mat och dryck. Barnen har busat och lekt,
och den norrländska sommaren och naturen
har visat sig från den bästa sidan.
 
Större delen av tiden har jag bara slappat och
njutit tillsammans med nära och kära, men jag gjorde
ett ryck på själva midsommarafton då jag kände att
det var läge att sätta punkt för iform-programmet
och göra det sista passet (5 km alt. 30 min löpning).
 
 
Även denna sädesärla har en trollslända i näbben,
och fågelföräldrarna hade fullt upp att mata sina
krävande ungar i boet ovanför dörren till stugan.
 
 
Jag kopplade Bus i baggen och begav mig ut
efter en skogsbilsväg, hela 45 minuter löpning
i ett kör blev det! Ett par minuter rask promenad
innan jag avslutade med att springa igen.
 
Målet var att springa en halvmil, men jag avslutade
med att springa nästan det dubbla!
 
9 km visade sig sträckan vara då jag senare
mätte upp den, så gissa om jag är nöjd?!
 
Milen känns inom räckhåll ;-)
 
Dock väntar nu vila, eller i alla fall någon annan form av
träning (crosstrainer och/eller cykel) då min vrist
inte gillade helgens lite längre pass...
 
 
Förutom fågelungarna i boet ovanför dörren, hittade vi
också dessa fågelungar i ett bo på marken. Det gäller
att se upp vart man sätter fötterna!
 
 
Det är en nöjd bloggerska som laddat med energi nog
för att hålla ut de resterande två veckorna innan den
efterlängtade semestern tar vid.
 
I morgon påbörjas även vårt altanbygge, och med tanke
"Åttners" tempo lär vi snart kunna njuta av en
altan/uterum här på Sockenvägen :-)
 
Nu ska jag se vilka fler foton som gömmer
sig i kameran.
 
Förhoppningsvis blev det några fina bilder från då
barnen fiskade, om så är fallet får ni se dem i morgon!
 
 
KRAM och tusen tack för alla era 
midsommarhälsningar
 
 
 
 
 
 
 
 



Annika - kort & gott säger

Det låter som att du haft en lika härlig midsommarhelg som jag! Är så imponerad över att du verkligen kommit igång med din löpning, heja, hoppas nu att din fot är snäll mot dig.
kram Annika

2012-06-24 @ 20:54:16
URL: http://annikakortogott.blogspot.se/
anna, djupsjö säger

Hej...... Ser att du och jag går på semester samtidigt.. kan vi väl försöka hinna ses nått på semestern. Här är de också altanbygge på g.
Kram

Svar: JAAAAAAA!!! Definitivt att vi måste försöka ses något, har grym Anna abstinens ;-DHär skulle vi bygga altan i dag, men så öser regnet ner :-/ Nog är det typiskt?! KRAM KRAM till dig, hälsa grabbarna <3
Therese Bjärstig

2012-06-24 @ 20:56:15
Emilia säger

WOW, duktiga du!!! Ja, milen är verklige nära, visst är det en häftig känsla?! :)
Midsommarfina du i förra inlägget <3
Hoppas helgen har varit härlig!
Kramisar

2012-06-24 @ 21:17:15
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Helen säger

Jösses, vad du är duktig!! Rena bragdmedlajen på det! Jag har helt halkat efter med mina iform-pass, livet kom emellan och sedan har jag haft svårt att ta tag i dem igen, men nu när det blivit sommarlov så blir det färre måsten på kvällstid, inga jobbmöten och snart är barnens fotbollsträningar slut för sommaren.
Hoppas att du får en bra start på veckan!
Kram

2012-06-24 @ 21:34:06
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
Johanna - Mamma till Leija ♥ säger

Ni har också haft en mysig midsommar ser jag! Duktig du é som klarade springa så långt!
KRAM

2012-06-24 @ 22:39:11
URL: http://skuggis.wordpress.com
Nina säger

Ja bara gapar... Vilken enastående prestation du gjort! Du är grym! Anmälan till tjejmilen är nära till eller ;)
Är imponerad och super glad för dig! Men smått avis på alla som kan jogga/springa!
Själv känner jag mig som världens lataste och som en heffaklump! Mycket jobbig känsla!
Kollade på kort från helg och hemska syn när jag va med på hel bild =( vill bara gråta!

Men mycket peppande att läsa om dina otroliga framsteg!
Hoppas du har en bra dag tros regnet!
Kramar!

2012-06-25 @ 08:10:21
URL: http://ninuz.blogg.se
Tina säger

Hej hjärtat! Det låter som att du har haft en supermysig midsommarhelg! Precis som du är värd! Vi har också haft det bra trots regn. Vi har inte gjort så mycket, mest tagit det lugnt faktiskt! Hoppas du får en fin dag och att det går bra med altanbygget! KRAM!

2012-06-25 @ 08:11:57
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
ansepanse säger

vad duktig du är vännen :) och så fina bilder på pipplisarna
bamsekramar <3

2012-06-25 @ 10:45:40
URL: http://kinaguld.blogg.se
Petra säger

Hej vännen!!
WOW WOW WOW!!
VAd jag är imponerad utav dig! Du peppar & motiverar mig ska du veta. Jag berättade om dig i helgen ska du veta. Att det är du som fick mig ur soffan. Utan din hjälp, stöd & ditt pepp så hade jag aldrig klarat av dessa 12 veckorna! Tack underbara fina du!
Shit vad du e duktig ! 9 km!! Jag känner mig plötsligt inte så stolt över mina resultat ju. =)
Midsommar har varit underbar. Nästan precis hemkomna, mellanlandade i soffan nu innan maten =)
Vi var i Dalarna & har haft underbart väder! (så fina bilder du har förresten på barnen vid sjön =))
Midsommardagen gav jag mig ut i skogen där uppe i Bisen! Wow vilken natur. Och oj vad min rumpa fick jobba! ha ha . Här i skåne har vi inga backar eller så . Men där uppe gick det upp & ner hela tiden. Jag sprang exakt 5 km. O nästan på mitt nästkommande mål. Att springa 5 km under 30 min. Jag sprang de på 30 min & 59 sek. Hmm.... Men men.
Fast aj i rumpan ha ha. Gör ont än.

Men oj alltså, 9 km!! Du ska vara så stolt. Tänkt, att för 12 veckor sen gnällde vi över att springa ett par minuter, nu sprang du 45 minuter i sträck & jag sprang 43 minuter i sträck i onsdags! Fasen vad vi e bra =) Tack för ditt engagemang & all hjälp & pepp!

Kram underbara fina goa du!!
DU E BÄST!!!

2012-06-25 @ 14:17:22
URL: http://zupermamman.blogg.se
Jenny säger

OJ vad DUKTIG du är =)
Låter som ni haft en mycket bra midsommarhelg.
Vi har haft en både härlig men väldigt jobbig helg.
Idag är en deppig dag :(
Kram Jenny

2012-06-25 @ 16:11:15
URL: http://frusahlen.blogg.se
Miranda säger

Vilka underbara bilder!!! Både från fiske, midsommarbruden och fågelungar. Hoppas att du får en fin kväll. Själv är jag ganska så trött. Blir lite hakig sömn, då man skall pinka valpen stup i ett ;-)

2012-06-25 @ 16:36:26
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Linda säger

Gud så duktig du är med ditt tränande, impad!
Själv tänker jag varje kväll att i morgon DÅ ska jag sätta igång med något, om så bara en långpromenad men när morgondagen kommer så blir det inte av och det skjuts på framtiden:(
Kramar

2012-06-25 @ 20:18:12
URL: http://uppochnervandahuset.se
Linda säger

Åh vilka bilder!! :D

Och va duktig du är!! :)
Kram

2012-06-26 @ 00:09:01
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: