Vecka 12 - målsnöret är nära!



Snart är det läge att hissa flaggan i topp,
de 12 veckorna lider mot sitt slut!!!



I vanlig ordning ligger jag ett pass efter, förra veckans
sista pass får ännu anstå då jag känner av vrist och knä
sedan jag slant på en rot utmed stigen jag sprang sist.

Förhoppningsvist känns det bättre i morgon
att jag kan avverka passet då och sedan
påbörja iform-programmets sista vecka!

Galet så fort tiden gått, målet är nu nära!



* * *


Här kommer passen för vecka 12:

Alla pass föregås av en uppvärming av 5 min RP och 1 min J.

RP - Rask promenad
J - Jogging
Llt - Löpning i lungt tempo
Lmt - Löpning i måttligt tempo



Första passet på måndag (veckan efter):
2 min RP, 12 min llt, 2 min RP, 11 min Lmt, 1 min RP,
totalt 28 minuter

Kommentar -  Tog en snabb uppvärming och sprang
därefter i lungt tempo de angivna minuterna löpning, jag
hoppade över promenadbiten. Drygt 3 km blev det
och det är skönt att känna att flåset finns där trots
en veckas uppehåll, dock ömmar vristen ännu
så det dröjer nog någon eller några dagar
innan jag vågar mig ut igen...



Andra passet på onsdag (veckan efter):
2 min RP, 13 min Llt, 2 min RP, 12 min Lmt, 1 min RP,
totalt 30 minuter

Kommentar - Trots att vristen var tejpad var jag tvungen att gå
en lite längre sträcka efter de första 13 min, men kunde
sedan springa den sista biten av de 5 km. Trots att jag gick
så blev det en ny "bästa" tid, så även om jag är missnöjd i
grunden är jag samtidigt glad, detta bådar gott...

Får jag bara vara hel så ska jag ta
halvmilen på under 30 min :-)



Tredje passet på fredag (veckan efter):
30 min tävling
5 km eller 30 min löpning
totalt 30 minuter

Kommentar - Jag sprang 45 min i ett, tog ett par minuter
pw och fortsatte ytterligare 15 min. Och hade då avverkat
mer än 9 km, dvs nästan dubbelt upp!!!

Halvmilen är avkalrad, nu hägrar milen...

Men först ska vristen få vila ordentligt då den
ännu inte är helt 100. Tänk, aldrig kunde jag väl tro
för drygt tre månader sedan att jag skulle ge mig ut
och springa sådana här pass frivilligt, och dessutom
överleva det ;-) UUUUNDERBART!!!





* * *


Givetvis kommer det ett inlägg nästa vecka
med en rapportering av resultaten.

Klarade soffpotatisen att springa en halvmil?

Hur många kilon och cm tappades under
resans gång mot en bättre kondis?

Och framför allt, kommer soffpotatisen att
fortsätta hålla i löpningen efter programmets slut?

To be continued... ;-)