Julen - ett minne blott

 
 
 
Nu är julen ett minne blott här på
Sockenvägen, så när som på julgranarna
som får vara kvar tills efter nyår.
 
Men stjärnor, adventsstakar och tomtarna
är nu alla åter i sina kartonger.
 
Och så "rent" det känns här hemma!
 
Lika mysigt som det är att plocka fram allt,
lika skönt är det att stöka undan allt efter
jul tycker jag.
 
 
 
 
 
 
Bogge var lite ledsen över att julstrumpan
och tomtarna försvann från hans rum,
men han blev glad igen då vi satte
upp nya gardiner och bytte i sängen.
 
Nu kan vi vänta på Påsk Haren istället
konstaterade han :-)
 
 
 
 
 
 
Och även jag känner mig lite piggare och
gladare i dag, förkylningen verkar vara på
bättringsvägen som tur är!
 
 
 
 
 
Maken jobbar i dag, men vi fick
besök av svärmor som förgyllde vår dag
en stund och som var med barnen så jag
hann upp och handla lite mjölk och
andra färskvaror.
 
 
 
 
 
 
Och i och med att julen stökats undan har
barnen äntligen fått gå loss på sina
pepparkakshus.
 
Som de längtat, men tror ni att de
ätit särskilt mycket på dem då de väl fick?!
 
Nej, de har pillat loss några godisar
och sedan var de nöjda...
 
 
 
 
 
Själv har jag rensat kameran och samlat de få
 julbilder från 2013 som blev nått (kameran fungerar
inte som den ska så större delen av bilderna
har tyvärr raderats) i en mapp för framtida
framkallning.
 
Nu ska jag göra nyår/vinter här hemma,
det får bli silver, klarglas och krispigt vitt
som färgtema.
 
 



Åsa säger

Här blir det Julstädning efter skolan börjar,
Jullov till 8/1 så länge får julen vara kvar,

Även J jobbar idag, folk behöver hjälp med både värme och avlopp...

Ska strax ta med Elin in på samhället å handla lite nödvändigheter, mat fulla kylskåpet men ändå fattas det något att äta,

Vi fick Dorotea besök igår kväll :) trevligt,

Ha en fin fredag, kram

2013-12-27 @ 13:58:26
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / CandyChristmas säger

Här är också all jul borta nu. Granen åkte i morse. allt är städat och tvättat. Nyårsfint väntar...

Jag köpte lila tulpaner idag.. och tillsammans med grönt och silver blir det lite nyårigt.. fast jag ska försöka få tag i rosa rosor till nyårsbordet - det blir tema vitt och rosa på nyårsafton.

Vi åker mot Lilla gula Huset i morgon.

2013-12-27 @ 14:12:15
URL: http://www.candygirl.nu/
Znogge säger

Här åker julen ut Trettondedag jul. Fast frågan är nog om granen håller sig upprätt så länge...

Kram

2013-12-27 @ 14:16:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
En plats i solenen säger

Vad skönt att förkylningen är på bättringsvägen :) Jag tar bort julen någon gång efter nyår, hinner inte innan :)

Kommer snart ett inlägg om vad jag gjorde igår :)

2013-12-27 @ 14:22:15
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se
Åsa säger

Hemma igen, intemycket folk ute, däremotmycket bilar både utanför ICA, COOP samt OKQ8 så nog är det folk ute... vad de nu gjorde,

Vi var på COOP lämnade ett paket,åter avsändare, sedan biblioteket och sist ICA, det blir kycklingben & strips till middag, Elin fick välja :)

J har kommit hem, men har jour till 16tiden,

Kram

2013-12-27 @ 15:17:08
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Anonym säger

Jag är så glad att jag bara kan titta in,men blir stolt när ni sägeratt jag kan stanna i 14 dagar,hihi kram till er.

Svar: Bara att du packar väskan nästa gång! "Ballong" sängen väntar :-D KRAM
Therese Bjärstig

2013-12-27 @ 18:25:40
anonym. säger

Det är farmor som skriver.

2013-12-27 @ 18:26:43
ansepanse säger

vad fina ni är allihop och där fick vi ju se dig i den fina klänningen, barn är ju sådana, när de får så då, jag då kan det nästan kvitta :)
här får allt julen vara kvar till trettonhelgen, vi har alltid haft det så
nej, ingenting nytt på julbordet, vi kör alltid med samma, eller lite variation men i år hade vi sådant som vi haft förut också
en myskväll till er alla och bamsekramar <3

2013-12-27 @ 19:13:45
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Fina ni va! Ja, det är rätt skönt att plocka undan julen. Här får den va kvar lite till!
Kram

2013-12-28 @ 09:01:44
URL: http://skuggis.wordpress.com
Tina säger

Åh så skönt att få väck allt pynt. Jag har inte haft så mycket men funderar starkt på att ta bort det lilla vi faktiskt har! Tror faktiskt det får ryka i morgon! Idag har vi tagit en tur till Ikea, köpte inget speciellt men gjorde ändå av med 1300:-! Hihi inga problem när man är på Ikea. KRAM

2013-12-28 @ 18:44:34
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: