Med nya ögon?

 
 
I helgen har jag passat på att få en konsultation
inför en eventuell ögonoperation.
 
Det lutar mer och mer åt att jag tar steget
och blir kvitt glasögonen...
 
Men jag ska fundera liiite till innan jag bestämmer
mig och bokar tid för en laserbehandling.
 
 
 
 
 
I dag ska jag förhoppningsvis också få in den ansökan
som tagit den mesta av min tid och fokus de senaste
veckorna.
 
Jag skrev ihop det sista i natt, och ska nu
läsa igenom det med nya pigga ögon och gör de sista
finjusteringarna innan jag trycker på sänd-knappen
och återfår min sinnesro ;-)
 
KRAM
 
  
Ps. Fortsätt gärna att rösta på min vårbild i Vi i villas vårtävling,
man får rösta en gång per dygn och röstar gör ni HÄR  Ds.
 
 



Ing-Britt säger

God morgon vännen!
Så du har setat uppe med din ansökan inatt, låter jobbigt. Kan tro att det ska bli ganska skönt att kunna släppa den biten och gå vidare.
Hoppas du för övrigt haft en skön söndag och kunnat sova liite iaf.
Ny vecka som ser ut att bli fin och jag håller tummarna för att det är våren som kommit :). Denna vecka har jag tagit några dagar semester och blev ledig tills på fredag. Evelin har påsklov och vi åker till Ullared imorgon och sover i stuga en natt. Tilda har lov nästa vecka och då ska hon och Tommy göra nåt kul.
Ha nu en bra dag, kram Ing-Britt
Ps Jag har röstat varje dag och hoppas du får en bok i dagens dragning :)

2013-03-25 @ 08:29:35
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Åsa säger

Duktig Du är som kämpar, jag hoppas Dina pigga ögon är nöjda med det Du skrev ihop under natten, jag hoppas Du känner Dig nöjd med Din ansökan och den blir godkänd.
*kram*

2013-03-25 @ 09:15:18
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Gardenhouse säger

Så söta påsk-sminkningar Bogge och Luran har ;)
Jag skulle behöva skaffa läsglasögon tror jag, fast det går trögt...
Peppson var iväg förra veckan för att skaffa nya glasögon, det vart 3 och jäklar så dyrt!
Det är lite läskigt att tänka ögon operation, laser eller hur?
Ögonen är ju liksom känsliga...
Fast oj så skönt att slippa glasögon kanske?
Kram och lycka till,
Sussi

2013-03-25 @ 09:34:51
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Znogge säger

Min kollega gjorde en sådan operation och har inte ångrat det en sekund. Tvärtom... Visst skulle det vara så skönt att slippa sina glasögon. Den saken är verkligen säger. Lycka till med beslutet.

Kram

2013-03-25 @ 11:09:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Med nya ögon! säger

Jag tog steget för 2 månader sedan, fast jag gjorde RLE, linsbytesoperationen. Då hade jag haft drömmen i många år och vridit och vänt på argumenten innan jag kom till skott. Har man inga större problem med glasögonen så verkar det kanske väldigt onödigt och dyrt. Men för mig var det en investering för livet. Är så lycklig över att slippa glasögon som dessutom aldrig kändes bra. Ett nytt liv, helt klart. Lycka till med ditt beslut!

Svar: Efter att ha läst det du skriver så lutar det mer och mer åt att jag tar steget... Just att slippa glasögon som immar eller blir våta av regn då man jagar, går i skog och mark, tränar osv... Och som du säger, en investering för livet. Slår man ut kosnaden på sikt så lär man nog tjäna igen det, för glasögon är rätt dyra de med och behöver bytas regelbundet... Är du helt återställd nu, inga biverkningar, typ sämre mörkerseende eller liknande?
Therese Bjärstig

2013-03-25 @ 12:01:54
carina säger

Jag kan verkligen rekommendera denna behandling. Jag gjorde den för 10 år sedan, och jag ångrar mig inte en minut :)
Kramen vännen♥

2013-03-25 @ 12:33:06
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
ansepanse säger

hoppas verkligen att dina pigga ögon tyckte om din ansökan och att du nu har fått den ivägskickad och att allt kommer att blir bra
bamsigaste kramen vännen <3

2013-03-25 @ 12:50:01
URL: http://kinaguld.blogg.se
Jenni säger

Nej men vad säger du, ska du operera dig?! Jag har funderat länge nu på detsamma. Tyvärr är det lite väl mycket pengar för min del men jag vill så gärna! Funderar på att kolla upp hur det blir om man tar det via jobbet...skulle va rackarns skönt att slippa glasögonen!

Ha en fin dag!
KRAM, skönt att det gick bra för Mac i helgen förresten!"

2013-03-25 @ 13:52:47
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Frida säger

Sv: tack för din kommentar i min blogg :) Ja visst är de fina pärlorna! Först såg jag de dyka upp i olika affärer och webbshoppar som säljer smycken, och sedan även på panduro :)

2013-03-25 @ 14:36:03
URL: http://fridasofia.se
A säger

Stor kram och jag vet fler som gjort den operationen och är jättenöjda!

2013-03-25 @ 14:55:49
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Linda säger

Modigt.. jag skulle gärna vilja göra det.. men jag anser mig vara lite för gammal. Snart får jag ju ändå börja med glasögon för att jag börjar se dåligt på nära håll och då känns det meningslöst. men hade jag varit 20 idag så...

2013-03-25 @ 15:30:29
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna - Mamma till Leija säger

Tycker du ska göra det! Jag ångrar inte en sekund! Inga biverkningar eller nått för min del. Skönt att få iväg ansökan.
Kram

2013-03-25 @ 18:51:35
URL: http://skuggis.wordpress.com
Emma säger

Nu är det ganska exakt 6 månader sedan jag gjorde min laserbehandling och jag ångrar det inte en sekund! Behandlingen var obehaglig men gick att genomlida. De närmsta 4 dagarna ett h-vete tills till gick över på bara en natt. Så här idag kan jag vara lite torr i ögonen när jag vaknar det är det enda lite negativa, annars bara positivt.
Ett gott råd om du väljer att genomföra behandlingen är att se till att få hjälp med ögondroppar de första dagarna eftersom du inte får öppna ögonen och se definitivt till att du inte har barnen omkring dig utan att du får läka i lugn och ro.
Lycka till med ditt val.
Kram Emma

2013-03-25 @ 20:32:35
URL: http://www.embra.blogg
Krajamaria säger

Håller tummarna för att finansieringen går i lås!
Jag rekomenderar ögonoperation, opererade mina ögon 1999 och har inte ångrat mig en sekund! Men visst borde jag kanske varit mer orolig för vad händer OM det skulle gå fel? men jag var yngre och mer impulsiv då...

2013-03-25 @ 20:43:42
URL: http://krajamaria.blogspot.com
Med nya ögon! säger

Jag har lite jobbigt med mörkerseendet när jag kör bil. Det blir störande reflexer av alla ljuskällor. Har pratat med Koskela om det och han säger att det brukar bli bättre med tiden så jag hoppas på det. Annars är allt bra. Men jag är dåligt insatt i hur laserbehandlingarna fungerar med biverkningar osv. För mig fanns inget val, för gammal för laser... ;)

Svar: Ja, jag har hört att samma fenomen kan uppstå vid laser med, att man får problem med reflexer i mörker, men att de som sagt ska bli bättre med tiden... Så ja, fördelarna väger nog ändå tyngre! Önskar dig en toppen dag!
Therese Bjärstig

2013-03-26 @ 08:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: