Är jogging som Jesus?

Medicin att inta då tvivlet sätter in ;-P
 
 
Jag vill så gärna tro...
 
Bli frälst så som Underbara Clara och
Lotta från bloggen Fyra årstider.
 
Ni vet sådana som plötsligt börjat motionera
och sedan blir "fast" och berättar lyriskt
om hur härligt det är?
 
Jag hör så många som nästan talar religiöst om
hur underbart det är att springa, att det blivit
ett beroende som får dem att må så bra.
 
Men hur kommer man dit?!
 
Jag försöker att intala mig själv
hur underbart det är med frisk luft,
motion, fågelkvitter m.m.
 
Själv tycker jag just nu att varje tur är en pina,
och ärligt är det enda jag längtar till är att
rundan ska vara avklarad så att jag får
hoppa in i duschen...
 
Men jag kämpar på, denna vecka har det blivit
fyra rundor och en och en halv mil i benen.
 
Sprutröd och andfådd hoppas jag att
jag ska springa frälsningen till mötes.
 
Men jag börjar tro att jogging är som Jesus,
dvs något som många vittnar om men
egentligen har fått uppleva.
 
Man får nog hel enkelt bestämma sig
för om man ska tro eller ej...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



A säger

Jag tränar för att jag måste. Jag har inte heller kommit till det religiösa ännu. Kämpar ich kämpar. Det gör jag.
Stora kramar

2013-05-26 @ 12:05:58
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Sussi säger

Shit så impad jag blir. Jag skulle ha gett upp efter runda 1. Heja Heja.. :)

Kramisar

2013-05-26 @ 12:17:07
URL: http://allt-om-inget.bloggplatsen.se
Ing-Britt Rosenback säger

Hej finaste!
Hoppas du hittills haft en fin mors dag och ev. blivit lite firad. Själv har jag inte det än då Tilda är på läger, Tommy jobbar och Evelin varit i stallet tills nu men var jag tur blir det något slags firande till kvällen.
Själv har jag just grundat en köpmansdisk jag fyndade igår på Facebook. Ska ha den i stugan som förvaring då jag blir av med garderåben när vi ska sätta in en altandörr så vi slipper gå runt för att komma till den inglasade delen :).
Men du vad skönt att höra att det finns fler som inte kommit till den punkten att det blivit som ett gift att träna/springa. Men desto duktigare av dig att ändå ha sprungit såpass långt den här veckan, jag har fortfarande inte tagit mig en meter ;).
Nej nu måste jag nog hoppa in i duschen och sen åka iväg och fira min mamma.
Önskar dig en fortsatt fin morsdagssöndag, kramar i massor Ing-Britt

2013-05-26 @ 12:35:00
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Znogge säger

Jag hör tydligen till den svårfrälsta sorten då ;-)

Svar: Ärligt talat har jag sett vackrare saker hos dig. Det kan jag säga nu ;-)

Kram

2013-05-26 @ 12:53:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Ida säger

Wow! Då är du ju grymt duktigt ju!
Alla gillar helt enkelt inte att springa. Träning ska oxå vara kul, inte funderat på styrketräning då? Det är mkt roligare än löpning. Plus att man blir stark som Pippi oxå :-P
Jag väljer iaf alltid cykeln eller crosstrainer framför löpning.
Många kramar!

2013-05-26 @ 13:55:34
URL: http://www.ettnaturligtvis.wordpress.com
Tina säger

Hej finaste vännen min! Hoppas du har blivit lite firad idag på Mors dag. Jag fick ett paket i morse med en tekopp och ett gott te ifrån mina små troll. Frälst i att motionera kommer jag då aldrig bli. Tyvärr! Vad har du målat/betsat Ert bord på altanen med? Vi funderar på att göra oss ett nytt bord att ha ute och jag vill ha den fina färgen på det. Vi använde oss ju av järnvitriol på vårt pallbord men det luktar ju så illa så fort man tar i bordet. KRAM

2013-05-26 @ 14:03:53
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
christin säger

Tjäraste Vännen! Måste du springa då? Kan du inte bara nöja dej med att komma ut med hundarna och då kan du även ibland springa en del av sträckan som du ger dej ut på. Det är i mitt tycke mycket roligare att vara ute med hundarna för att jag ser ju hur härligt dom tycker det är, båda är fulla av energi som smittar av sej. Sen så kombinerar jag det med gympapass, Friskis och Svettis hemma på köksgolvet, som jag älskar att göra och h u r jag känner mej efteråt... Men jag tror aldrig att jag blir "frälst", tycker inte alls om det i vilken form det än vara må. Men nu är jag i det läge att jag är tvungen att sköta min träning med att vara i gång nästan alla dagar i veckan och tack gode gud att jag har hundarna och skogen runt Svanaby.
Vi ses på tisdag om vi syns i vimlet förståss...

Kram!!

Svar: Jooooo, springa kan ju vara kul, i fjol då jag hade kondis var det riktigt härligt, men jag har inte kommit dit än. Men i går hade jag med mig först Mac en runda, sedan Bus å så en runda själv kring 1,5 km spåret, å det var riktigt roligt, och som du skriver, roligast var varven med fyrfota sällskap :-D Den enda träning som jag aldrig upplever som träning är den i skogen, så visst spelar intresse roll... Å vi ses säkert på tisdag, Svea ska ta rundan kring sjön med mig, så hon har tränat runt kvarteret flera ggr i helgen :-D KRAM KRAM
Therese Bjärstig

2013-05-26 @ 14:13:17
irma säger

Hej!
kika gärna in på min blogg om frisör livet. Här kan du läsa om allt ifrån hårvårds tips och produkter till härliga sommaruppsättningar och nya trender!

Välkommen!

2013-05-26 @ 14:16:32
URL: http://granboms.blogg.se
Emilia säger

Heja dig! Vad du kämpar!! De där känslorna är jobbiga, men visst känns det skönt efteråt??!
Kanske kan det vara så att löpning inte är något för dig...? Det är ju himla viktigt att den träning man gör är rolig, tycker jag :)

KRAM

2013-05-26 @ 17:08:52
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Jenni säger

Haha, ha det är kanske som en sekt?! =) Jag är långt ifrån frälst i dagsläget men vet ju hur det är att vara där och det är nog något man uppnår efter gammaldags hederlig nötning! Jag höll på länge länge innan jag upplevde min första "runners high" men det är häftigt, euforisk känsla =) Måste ta tag i mig själv nu, förfaller om jag fortsätter såhär! Tror du får dra med mig på bättre banor!

Häftigt att barnen sov i tält, även om det var inne var de ju ändå modiga! Och örnen fattar jag inte alls, så väl känner jag dig ;)

Ha det gott i sommarvärmen!
KRAM

2013-05-26 @ 18:04:05
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
ansepanse säger

men visst är det så, jag tror precis som du att det gäller att bli frälst :) och det är få förunnat, eller hur?
men jag tycker att du är superduktig som kämpar på vännen <3
bamsekramen <3

2013-05-26 @ 18:26:14
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Har inte något bra svar men min åsikt är att om man tvingar sig till något blir det aldrig en rolig vana utan bara ett jobbigt måste.

Jag gillar ju att gå mina promenader i skogen med Bullen, jag känner att jag mår bättre och får ro i själen av en skogspromenad, att få röra mig i min takt utan tvång eller stress.

Min kropp mår bättre när jag rör mig och jag har större chans att hålla sjukdom i schack.

Testa nån annan motionsform, promenad, cykling eller golf :)

Ha en fin kväll *kram*

2013-05-26 @ 18:57:23
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda/Candygirl säger

Jag springer för att det är skönt. ...och för att böckerna jag lyssnar på är så jäkla bra. Men visst...ibland när vädret suger eller tröttheten vill ta över kan det gå segt att ta sig ut. Men har man bara bestämt sig så... det brukar kännas bra bara man kommer ut.

I Veckan har jag inte hunnit alls. Omöjligt. Bara strandrusmilen blev det. Men till veckan hoppas jag att jag får ihop mina tre rundor

2013-05-26 @ 20:52:58
URL: http://www.candygirl.nu
Cissi säger

Jag längtar också efter den känslan, men jag känner precis som du och är tyvärr ännu sämre på att komma utanför dörren på kvällen...
Men får än så länge vara glad åt dom få och hoppas det blir fler med tiden ;)

Kram!

2013-05-27 @ 11:00:10
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: