Dyr och aningen överskattad middag

 
  Hypen kring pulled pork har väl knappast undgått
någon vid det här laget?
 
Folk pratar om det både till höger och vänster,
och varje bloggare med aktning lägger
ut bilder från sina långkok av
pulled pork.
 
Undertecknad kan ju inte vara sämre än
att haka på trenden, då det verkar var en riktigt
god maträtt.
 
 
 
 
Men det visade sig bli en dyr maträtt,
undertecknad var tvungen att inhandla
en gjutjärnsgryta till att börja med.
 
Sedan fick undertecknad lära sig att en
gjutjärnsgryta som står i ugnen blir varm,
man ska inte lägga på locket utan
grytvante... Aj, aj, aj!
 
Och så till smaken, trots extra vitlök och
ingefära så blev det en aningen mjäkig smak.
Vi vill ha mer fart i det, så nästa gång adderas
nog ännu mer vitlök, färsk chili och så en annan
BBQ-sås. För en nästa gång blir det,
allt för att få ner portionspriset ;-P
 
 
 
 



Linda Candygirl säger

Vi gör den i vilken eldfast form som helst. ..

Hoppas du inte fick för många blåsor i handen

2013-09-29 @ 09:42:49
URL: http://www.candygirl.nu
Frida säger

Finns ju miljoner recept.. Sist jag gjorde det använde jag en Bbc-sås med whisky.. Inte dumt alls!

2013-09-29 @ 10:23:40
URL: http://fridala.blogspot.com
Britt säger

Jasså nu är det inne med pulled pork,det har jag aldrig provat.Vi får se om jag gör det,det kommer något nytt hela tiden.T.e.x 5-2 så ska man äta för att gå ner i vikt,ja dom går ner några kilo.Sen kommer man till"sen".Hur behåller jag min vikt...Jo genom att äta lagomt och röra på sig ,det finns inga genvägar som håller i längden.Det är bara någon som gör sig pengar på det eller hur?Lilla Bogge han är väl för söt med det där om kungen och min skatt.Barn har alltid svar på tal och sina uträkningar hur man löser problemet.Vilken snygg klänning du har köpt,den kan du rocka loss i på brölloppet.Jag förstår vilket bröllopp du ska på,skulle vilja vara en liten mus och vara med på i en liten vrå.Kram

Svar: Ja, jag är inne på din linje, alltid kommer det nya flugor, oavsett om det är mat eller dieter. Finns inga genvägar. Sunt förnuft kommer man långt med å så slipper man gynna någon som bara vill göra sig pengar på andras bekostnad! Här har jag en vovve inne i dag, då Mac är ordinerad vila från buret där han gräver, antagligen därför han blivit lite halt... Grävt så han nött trampdynorna :-/
Men alltid trevligt med lite sällskap här inne, men desto tråkigare för gammhunden som nu får vara ensam ute, eller så tycker han det är skönt att slippa en busig valp som hänger honom i svansen för jämnan ;-P
Önskar dig en fin vecka <3 KRAM!
Therese Bjärstig

2013-09-29 @ 10:51:41
Annika säger

Har inte testat, men väl läst om hur många andra tillagar pulled pork. Får väl leta igen nåt recept så man hänger med i mat trenden. Ha en skön Söndag.

2013-09-29 @ 11:41:06
URL: http://badtant.bloggo.nu
Petra säger

Hej!
Skrattar lite smått. För idag står pulled pork för första gången i våran ugn. Har fått testa det hemma hos syrran o oj vad gott det va!! Så ikväll ska vi njuta ordentligt. Jo jag får kanske ta upp bloggandet igen. Saknar det oxå lite grann. Men kände att jag har inget intressant att skriva längre...
Men ska nog uppdatera ikväll.
HA en fin söndag kära du.
Kramar

2013-09-29 @ 11:49:20
URL: http://zupermamman.blogg.se
göran säger

tänk att den hypen har jag missat, kanske inte så mycket jag gått miste om då ;)

Jo, intervjun gick nog bra och fick känslan att de var positivt inställd till mig men jag är inte helt hundra på hur jag vill ha det. Har ställt lite krav på kommunen om jag ska stanna kvar ;)
Gympan! Blää :p Nu riktar den ju sig till 65+'are så någon vidare utmaning för dig är det nog inte...men usch va hemskt det var. Stressigt, och inte gått igenom hur vi skulle göra. Nä, blir det någon fler gång måste jag nog träna först :)

Spännade med bröllop, hörde det skulle vara ett häftigt bröllop i Högland. Och klänningen kommer nog passa toppen, då hoppas vi på bild på det då! ;)

Ha en fin söndag!
KRAM

2013-09-29 @ 12:09:40
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Znogge säger

Vår gjutjärnsgryta har glaslock så jag vet inte om den fungerar. Har också hört att det ska vara vansinnigt gott men har inte testat än...

Kram

2013-09-29 @ 12:47:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Nina säger

By the way, har ju lyckats uppdatera bloggen nu ;-)
Bättre sent än aldrig =)

2013-09-29 @ 15:12:43
URL: http://www.ninuz.blogg.se
Åsa säger

Huvva vilken trotsunge jag har här hemma nu i eftermiddag, värsta tonårsfasonerna ;-) bitvis är hon billig...

Trist maten inte blev så fantastisk som Du förväntat Dig, Du får testa annat recept eller höfta till själv, kanske blir det bättre en andra gång.

Löss ja fy faan så äckligt vidrigt, Du vet min fobi, hysterisk... igår eftermiddag hittade Inger 1 lus på Elin, jag å J var lusfri...
Inger fick ta med Elin hem å avlusa, tur jag har vänner.

Kram

2013-09-29 @ 17:34:38
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Josefin säger

Jag är en av de som missat helt vad det är för nåt, men det gör nog inget med tanke på att det inte verkade vidare gott ;-)

Svar: Nej, du behöver inte gräma dig, för en superhit var det inte, men lär nog ändå som sagt testa en ny variant vad det lider... För det har nog potential att bli väldans bra med rätt kryddor :-D
Therese Bjärstig

2013-09-29 @ 18:41:11
♥ Carina ♥ säger

Jag har gjort pulled pork en gång för länge sedan men tyckte inte det var nån höjdare. Kanske olika på olika recept...
Kram

2013-09-29 @ 19:21:16
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Marie Nilsson säger

Lergryta är toppen!! Jag har ett recept med spiskummin, den är det lite fart i. Kram Marie

Svar: Spiskummin, är det inte det som ger tacosmak? Hm... Vet iaf att chili är ett måste nästa gång, och så ingen BBQ med söt smak, jag gillar när det är fart i maten :-D
Therese Bjärstig

2013-09-29 @ 22:30:04
cecce säger

Bloggare som jag är har jag fortfarande inte hakat på trenden. Grytan har jag så det är väl eg bara att testa:-) Verkar vara en uppskattad rätt i alla fall.
Hoppas du inte brände sönder dig!! Usch...det där lät inte bra!

Ha en bra start på nya veckan!

Kram Cecce

2013-09-29 @ 23:35:41
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Popprinsessan säger

Brukar (he he två gånger!) använda en färdig sås med lite smokeysmak och det har blivit bra. Hoppas att det blir bättre nästa gång ni testar.

Hoppas att du inte brände dig illa och WOW förresten - en klänning i stlk 36 - bra jobbat! Och hoppas att det blir en toppenkväll!
Kram

2013-09-30 @ 09:32:44
URL: http://www.popprinsessan.se
ansepanse säger

fast nu har du ju gjutjärnspannan :)
det låter ju jättegott
kramar

2013-09-30 @ 10:37:17
URL: http://kinaguld.blogg.se
Fröken L säger

Hallå.. :)

haha ja här jag har för nån timme sedan tagit ur gubbens pulled beaf ur ugnen, så gott.. tror det är tredje gången vi gör det, vi använder alltid något nötkök dock, gillar det mera.. :)

hoppas du/ni får en massa sömntimmar nu och vaknar pigga och glada och utan trots i morgon, kramkram

2013-10-01 @ 19:24:46
URL: http://liteomalltihop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: