En liten bit av Sverige

 
 
 
 
Jag kan inte låta bli att gilla Rustas senaste
kollektion "En liten bit av Sverige".
 
Särskilt gillade jag "Stensöta" sortimentet
som ni ser ovan. Finns alltifrån som tapet,
textilier till muggar och brickor.
 
En annan del i kollektionen heter
"Skogens konung" och har som namnet
antyder en siluett av en älgtjur som
dekoration, se brickan nedan.
 
 
 
Dessutom finns det en del som heter "Surt sa räven"
med rönnbärsdekoration samt "Skogssafari" med
 siluetten av lo, varg, björn, älg och räv.
 
 
 

 
 
Den sista är på gränsen för att bli lite "to much"
för min smak, men är läcker om man väljer
någon enstaka detalj och inte går all in med
exempelvis matta, lampskärmar och gardiner.
 
Nästa gång jag är i stan så måste jag nog
göra mig ett ärende på Rusta för att se hur
kollektionen ser ut "live"...
 
Nått lär jag säkert komma hem med om
jag känner mig själv rätt ;-P
 
 
 



Anonym säger

Men, jag tänkte ju faktiskt på dig när jag såg rustas turkosa gardiner med vita älgar på! :) Du MÅSTE in å kolla, jättemkt fint!

Svar: Se där :-) Då tar jag dig på orden å ska definitivt slinka in å kika på sortimentet nästa gång jag är i Umeå, någon enstaka detalj kan säkert tänkas följa med... Trevlig helg!
Therese Bjärstig

2014-08-21 @ 20:00:06
Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Så skönt att du tog dig ut en sväng och jag gillar att du passade på att ta med dig kameran, väldigt fina bilder blev det som vi kan vila ögat på <3.
Jag är väldigt osäker på vad jag tycker om rustas nya Sverige serie men som du säger att om man bara har enstaka saker var de fina.
Imorgon hoppas jag vi får såpass fint väder att vi kan åka ut till stugan och om vi så gör ska jag ta med kameran och sen visa de sista detaljerna vi gjort därute :).
Ha nu en skön nattsömn så höres vi imorgon, kramar i massor Ing-Britt

2014-08-22 @ 00:05:03
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Britt säger

Jag har köpt två plädar av skogssafari som jag har i soffan,så mjuka och sköna.. Men lite för mycket tycker jag också,hur skulle det se ut ett rum med "skogssafari" i allt t.o.m i resväskan.Neej....
Vilka fina höstbilder du har tagit,jag älskar stenar med mossor på..Lite trollskog och sagor tycker jag...När jag är ute i skogen med barnen så brukar jag ha en ficklampa med mig.Om vi hittar ett hål under någon sten då lyser barnen och fantasin kommer igång.Vilka djur bor under stenen kanske ett litet "troll"eller något annat.Ha en bra fredag.kram

Svar: Åh! Då är vi likisar! Jag älskar stenar och stubbar med mossa, och i går då jag gick där så tänkte jag på Tomtebobarnen då jag såg en sten med ett hål under... Eller så vittra eller annat oknytt som gärna bor under stenar. Fast förnuftet sa att det nog var en rävfamilj som bott där ;-) Men med livlig fantasi så blir ju promenader i skogen än mer guldkantad! Hoppas ta mig ut å plocka lite svamp i helgen, ska även försöka skjuta en dag (maken och jag får gå omlott, för han ska med några i sitt jaktlag å se när de skjuter sig godkänt då han som jaktledare vill se att alla skjuter upp och verkligen tränat inför starten. Lite knorr från de äldre, men alla insåg hur nyttigt det är!) Ha en riktigt fin fredag och helg <3 KRAM!
Therese Bjärstig

2014-08-22 @ 06:52:14
Åsa säger

Såg detta från Rusta på nätet när jag letade Varg kuddar :)
Funderar på om J ska få köpa mattan när han ska till Umeå på onsdag.

Skönt att det är fredag.

Kram

2014-08-22 @ 07:26:12
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

Rusta är bra :) där kan man verkligen hitta mycket, jag gillar också den här kollektionen
vi har inte något Rusta i vår lilla stad men vi kan ju alltid skicka "beställningar" med J, för i den stad han arbetar finns det Rusta, om Maja och jag vill kika in på Rusta så åker vi istället till en annan stad :) alltså inte där J jobbar
kramar <3

2014-08-22 @ 11:16:34
URL: http://kinaguld.blogg.se
Cissi säger

Jag tänkte på dig när jag såg en annons på Rusta med dessa, haha ;)

2014-08-22 @ 13:18:38
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Susan säger

Haha....ja, jag såg när jag var på Rusta att det var väldigt mycket älg=)

Kramar

2014-08-23 @ 08:42:47
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: