Gjort en tavla

 
 
Hittade ett klockrent ordspråk/citat 
hos Sassitch som jag bara var tvungen
att göra något av!
 
Detta är bara en prototyp, jag ska leka
mer med olika typsnitt och fraseringar av
citatet, samt ändra texten till vitt och
bakgrunden till svart tror jag.
 
Men på det hela taget så är detta ett
superenkelt sätt att få ny och peppande
"konst" på väggarna där hemma!
 
Att skriva ut citat, ordspråk och annat
tänkvärt och blanda med olika fotografier
på en fotovägg blir riktigt snyggt.
 
För egen del så gjorde citatet mig inte
bara pysselsugen utan även träningssugen,
så förutom tavlan hann jag med en
löprunda på lunchen!
 
Jag har nämligen lovat mig själv
att se möjligheter och hitta tillfällen till
träning, istället för att fastna i mina
vanliga ursäkter :-)
 
Det VAR glashalt, och det VAR blött och slaskigt,
men jag dog inte av det utan tog på mig mina icebugs
som är båden vattentäta och har isdubbar.
 
Det finns lösningar på det mesta om man
bara verkligen vill!
 
Nu ska jag försöka rida på vågen av
denna på gränsen äckligt positiva känsla
och ta tag i förberedelserna till en presentation
som jag ska hålla om några veckor rörande
offentligprivata partnerskap.
 
Även där gäller det nämligen att se möjligheterna
och inte hitta ursäkter för att ta tag i det någon annan dag...
 
 
 



ansepanse säger

ett bra ordspråk, för så är det ju
halka och is och snö slipper vi ännu, får se hur det blir i slutet av veckan, då ska det ju bli kallare
Sv: det var kanske lika bra att du somnade, då behövde du ju inte vara rädd :)
kramen <3

2014-01-08 @ 13:01:09
URL: http://kinaguld.blogg.se
Esmeralda säger

sv. härligt härligt!! banan pannkakor är jättegott :D nice, önskar jag får löpa snart. då kommer det bli en hel del :D

2014-01-08 @ 13:14:46
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se
Susan säger

Man kan hitta många bra ordspråk, citat och annat som man kan göra något fint av...det du gjorde blev bra=)

Halka och is...låter som något vi inte verkar få här.

Ha en fin dag söta du=)

Kramar

2014-01-08 @ 13:26:24
URL: http://susan.itelit.com
Cissi säger

Fin!

God Fortsättning <3
Hoppas jul&nyår har varit bra!
Jag ska läsa vidare här inne nu tänkte jag ;)

Kram

2014-01-08 @ 13:56:00
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Jenni säger

Jäklar i min låda vad du tränar nuförtiden! Eller det har du ju gjort länge nu men nu har du ökat på taketn! Härligt :)

Jättebra citat, ser många av dem när man bläddrar bland de inspirerande träningsbloggarna.

Jag försöker nu också att rida på vågen när jag kommit igång och har energi till att träna. Tror jag har hittat ett bra koncept också som tillåter mig att träna dagtid, kommer fram till att kvällar är ursäkternas tid, då tar jag mig inte ut!

Ska försöka springa två gånger på lunchtid i veckan, blir korta turer men bättre än inget. Samt att jag har träningskompisar som jagar på så det blir tabata två gånger också, plus att jag fått komma med i Lindas steppass på fredagar.
Jag hoppas bara att jag kan fortsätta och att det inte kommer något ivägen för små hinder kan ställa till det enormt!

Vi får hejja oss då helt enkelt ;)
Fast för min del behövs många hejjarop för det är tungt med träning, inget som går lätt just nu ändå! Jag har slappat lite väl för mycket under julledigheten så det känns som jag backat rejält, många kilon plus dessutom så kroppen känns verkligen tung...men hoppas på skillnad snart ;)

Och visst är det skönt med skidåkning, och så himla kul att barnen gillar det. Nu vill Sanna och jag bara ha mer snö så vi kan få oss ett längre spår!

Ha det toppen, och rid på vågen av endorfiner! :D
KRAM

2014-01-08 @ 14:01:04
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Popprinsessan säger

Riktigt bra citat!
Ja, löste i tekulor är trist eftersom det ALLTID hamnar te i muggen. Men jag köper små "påsar" i tebutiken, som ett litet temelittafilter för löste och det funkar strålande.
Kram

2014-01-08 @ 14:02:20
URL: http://www.popprinsessan.se
Åsa säger

Bra citat!

Jag gillar ordspråk,

Hittills har min dag gått okey,
inget extremt blodsockerfall eller trötthet... än,
dock sov jag till kl 12,

Även Elin kämpar med sitt sockerberoende,
hon accepterar och försöker,
självklart är jag inte lika hård mot henne som med mig själv,

Kram,

2014-01-08 @ 15:58:01
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Linda / CandyGirl säger

Det hjälpte inte att mina icebuggs ska stå mot vatten.. jag var sååå jäkla superjätte plaskblöt när jag kom hem. Extremslaskigt PÅ vägen och så regnade det NED på mig. Men skit samma... det var ju skönt i luften . Och nu ska det ju bli kallare så det gäller att passa på medans man slipper frost i ögonfransarna.

2014-01-08 @ 16:06:10
URL: http://www.candygirl.nu/
Tina säger

Hej hjärtat! Ja man kan göra mycket fint med ordspråk! Vad duktig du var som tog dig ut vännen! Här har den onda halsen blivit ännu värre och näsan rinner. Får se om det blir något jobb för mig eller inte i morgon. Vi får se hur det utvecklar sig under natten. KRAM

2014-01-08 @ 19:28:24
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Krajamaria säger

Låter som en vettig plan att fokusera på möjligheterna! :) Samma här, dubbskor inköpta, bästa pannlampan lyser upp skogsbilvägarna, andningsskydd för kyliga dagar finns. Nu finns det bara möjligheter för frisk luft och träning i mörkret när gatlyktor saknas! :)

2014-01-08 @ 20:09:31
URL: http://krajamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: