Välgörande dag

 
 
 
Vilken underbar dag vi har haft på
badstranden i Ormsjön i dag!
 
Strålande väder och riktigt skönt i vattnet,
vilket gjorde att ungarna var i och plaskade
från det att vi anlände till det att vi åkte.
 
Särskilt uppskattades rutschkanan :-)
 
 
 
 
 
 
Själv tog jag cykeln dit, och har totalt trampat
49 km i dag. Betydligt behagligare än att
springa i den värme som nu råder...
 
Med en trevlig sommarpratare i lurarna
så märker man knappt att man tränar,
utan njuter mest av cykelturen!
 
 
 
 
 
 
Jag hade dessutom sådan tur att grannen
med barn tog bilen upp för att tillbringa dagen
med oss där uppe, så hon fick ta med mina
badkläder och kylbagen med mat och
iskallt vatten :-)
 
Värsta servicen - tusen tack för det!
 
 
 
 
 
 
 Vi anlände rätt tidigt på förmiddagen
så vi hann både fika och äta lunch innan
kommunens bästa strand blev fullknökad
med människor som även de ville sola
och bada denna underbara dag.
 
Innan slutet var det massor av trevliga
människor som gjorde att stranden
sjöd av liv, rörelse och glada skratt.
 
 
 
 
 
 
Efter att ha solat och badat oss nöjda
så följde barnen med farmor hem igen och
jag trampade hemåt mot Dorotea.
 
(Evy du hade rätt, det är betydligt drygare
att trampa till Dorotea än ifrån Dorotea!)
 
Och jag hade nog aldrig tagit mig hem om
jag inte fått påfyllnad i mitt vattenflaska
av snälla Marie som hade en rejäl dunk
med iskallt vatten - tack!
 
Väl hemma passade jag och maken på att äta
köpepizza, då det är något som Bogge
verkligen inte gillar och vill att vi helst
inte äter om han får bestämma.
 
 
 
 
 
 
I morgon kväll hämtar jag hem busarna,
så nu tänker jag nyttja de sista dygnet till
sådant som man inte har tid med då de
är hemma och härjar.
 
Jag börjar med ett glas Cava och en
välgörande ansiktsmask...
 
Resultatet kan ju knappast bli värre ;-P
 
 



Åsa säger

Herre Gud, tur Du överlevde i värmen...
Har nyss gått ca 1 1/2 km med Bullen å svettas som en griiis, + 27 i skuggan, otroligt varmt.
Jag klagar inte, min värk lindras av värmen.
Hur är det med Din rygg efter cyklandet? Är det bättre för ryggen att cykla jämföer med löpning?
Du ser liiite läskig ut i masken :)
Kram

2014-07-22 @ 18:24:58
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
linda/candygirl säger

Snyggo...

vi har tränat med grovgöra här hemma... plus prommis. .och med lovat lika varmt resten av veckan känns det som att mina 2,5 mil är en bit bort... trots vätskebältet...

2014-07-22 @ 18:32:29
URL: http://www.candygirl.nu
Åsa säger

Vi åt sallad (från pizzerian) till middag då Elin följde Astrid hem för att äta middag å bada :)

Så fin strand de har i Ormsjö.

Kram

2014-07-22 @ 18:36:06
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Znogge säger

Vilken härlig dag på alla vis! Jag tror nästan att Bogge är det första barn jag hört som inte gillar köpepizza :-) Tur det finns alternativ!

Kram i värmen

2014-07-22 @ 18:52:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda / CandyGirl säger

jo du ... vi hinner nog våra km i höst... då är det lycka att få komma iväg. Just nu är lyckan att få svettas i riktigt sydeuropeisk värme här uppe i norr... skitsamma om joggingen får stå till baka. Jag har ändå (nästan) alltid jogginguppehåll i juli när hela familjen är ledig...

2014-07-22 @ 18:53:58
URL: http://www.candygirl.nu/
Sanna säger

Hej finaste vilken underbar strand ni har såg riktigt mysigt ut. Va skönt att få rå om sig själv lite och det är alltid skönt att göra en ansiktsmask. Jo det blir flytt den första september och lägenheten var jättefin, med öppenspis och utsikt över staden så vi är jätte nöjd =)

de två minsta får dela rum men det är så stort att det får plats med allt känns det som. Vi skulle ju åka till Prag och komma hem den andra september så i morgon måste jag ringa och skjuta upp resan en månad för det blir för stressigt att både flytta och resa =/ men jag är jätteglad och Anthon kommer nu om en stund så då får han reda på det.

Ta till vara på kvällen nu och bara mys vännen.

kramar i massor

2014-07-22 @ 19:24:24
URL: http://sannassmahjartan.blogg.se/
JUNITJEJ säger

Det var minsann inte någon dålig cykeltur! Bra jobbat!

2014-07-22 @ 21:12:19
URL: http://www.junitjejen.se
Britt säger

Va skönt att bada,det är väl det man ska göra i värmen..Jag förstår att barnen trivs i badet,kul att åka rutschkana..Själv tar vi det lugnt nu,väntar på hantverkare som har semester.Och det är skönt i värmen.Man sover länge,äter alla mål utomhus,promenerar,cyklar,fikar med vänner och umgås..I morse kom en kompis till mina söner förbi,fick äta frukost med oss(på trappen)Han var ute i jobb så han titta in,jag tycker det är så kul att de kommer in..Ikväll är hunden hos mig,sonen åkte och fiskade(skönt sitta i en båt)Och jag har en hund som smågnäller,han har tagit bort tandsten och dragit bort två tänder.Vi brukar ta tandsten en gång i halvåret,har haft inflammation i två tänder men nu drog vi dem.Det hjälper inte att borsta dom.Man måste hjälpa dom,måste göra ont och luktar illa...Måste ha en skön ålderdom fast man är en hund.Han får väl jaga det han kan med dålig hörsel,men synen är bra...Du får ha en skön kväll och gör det du vill nu när barnen är hos farmor och farfar..Kram

Svar: Ja det är ljuvligt nu, just att kunna äta alla mål ute, det är sommar det! Låter som ni har det toppen och alltid dörren öppen för vänner å bekanta <3 Sådant gillas! Tandsten är något som vi borde åka och ta på Bus, har försökt borsta, använda plauge off och dentasticks, men nej, vi måste nog helt enkelt ta det hos veterinären... Och nog låter det som om din/er omtanke sträcker sig till såväl två som fyrbenta, tvivlar inte en sekund på att vovven har en fin ålderdom i din närhet <3 Njut nu allt vad ni kan i väntan på hantverkare å att renoveringen drar igång igen, själv har jag varit på en promenad med gubben, vilket inte hör till vanligheterna då barnen är hemma. Hur skönt det än är att vara på tu man hand, få äta i lugn och ro, samt sitta på toa i fred så längtar jag allt tills i morgon då jag hämtar hem dem ;-) Ha nu en skön kväll, varmaste kramarna!
Therese Bjärstig

2014-07-22 @ 21:33:46
Johanna - Mamma till Leija säger

Vilket mysigt badställe! Duktig du är dom tränar i denna värmen. Vi har haft 31 grader idag & nu är det 24. Inne är väl typ 30 trots full fläkt. Hoppas jag snart kan somna. Leija Dover redan gott med benen över min rygg, haha! Hoppas pizzan smakade bra! Hur kan man inte gilla köpepizza, haha?! Kram

2014-07-22 @ 22:20:52
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: