Sådana som ställer upp

Hittade en sådan söt liten blomgrupp som jag var
tvungen att köpa till grannen som är så snäll och
tvättar mina mattor varje gång hundarna kräks på dem.
 
 
 
I går var jag alltså i stan för ett jobbrelaterat möte,
och i vanlig ordning krånglade det på hemmaplan.
 
Dock blev inte barnen sjuka, utan denna gång var
det makens skogsmaskin som blev "sjuk" så han var
tvungen att åka till Lycksele för att uppdatera datorn
i den så att den skulle fungera igen.
 
Som tur var kunde svärmor och svärfar rycka
ut och hämta barnen på förskolan, och tog sedan
med dem ut och käkade vilket de uppskattade
något enormt. En verklig guldkantad måndag
blev det för dem, och allt löste sig på
bästa sätt - tack för det <3
 
Och ikväll har min mamma varit här med barnen
så jag fick tid att ge mig ut på en runda medan
solen fortfarande sken, också det är något jag
är verkligen tacksam för!
 
Det är få saker som laddar batterierna så bra
som solsken och träning :-)
 
 Möjligtvis sömn, och det ska jag strax se till
att få min dos av så att jag är redo för en
ny dag i morgon.
 
Fortsatt skrivande på ett konferenspapper
samt filande på en forskningsansökan står på
dagordningen i morgon, och det bästa av allt
är att en kollega ska titta förbi här på
Sockenvägen!
 
 



Ing-Britt säger

Hej vännen!
Vilken otrolig tur du har att era föräldrar alltid är redo att hjälpa er, önskar vi hade haft det så då barnen var små...inte för att de inte ville men de bor tio mil bort så inget man ber om för att få ta en löprunda men då det varit längre stunderer har de ställt upp.
Snygga löpskor du har skaffat dig, hoppas nu de är lika bra som de verkar. Bra skor betyder sååå mycket och är värt att lägga en extra slant på.
Nej nu ska jag ta och krypa till kojs så jag orkar jobba imorn...har ju varit ledig några dagar nu och slappat ihop lite ;).
Natti natt kramar

2014-03-25 @ 21:27:11
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Znogge säger

Så skönt när man har nära och kära som kan ställa upp. När våra barn var små arbetade våra föräldrar så det var inte så lätt. Senare var väl intresset från mina svärföräldrar inte så stort men mina fanns alltid där.

Kram

2014-03-26 @ 06:23:42
URL: http://znogge.wordpress.com/
Tina säger

Hej finaste! Underbart med nära och kära som ställer upp när man behöver dem. Hoppas du får en fin dag idag vännen! KRAM

2014-03-26 @ 06:49:57
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
ansepanse säger

vad härligt att du har så snälla människor runt dig som ställer upp och hjälper till när du behöver det
kramar vännen <3

2014-03-26 @ 10:33:32
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: