Blommor och virke

 
 

Här på morgonen var jag som snabbast iväg
på ortens mataffär för att bunkra mjölk och annat
som tycks försvinna ur kylskåpet lika fort som
man ställer in det.
 
Och då passade jag även på att köpa årets
första vita pelargon som jag satt i uterummet,
och så denna lilla kruka med violer som får
sprida lite vårkänslor i vardagsrummet.
 
 
 
 
 
För som ni ser så spirar det inte särskilt mycket
ute ännu, gräsmattan är fortfarande brun och små
snöfläckar finns fortfarande kvar i skuggiga partier.
 
Men vad gör väl det, tids nog kommer solen
och värmen och då kommer jag att vara beredd!
 
För som ni ser så har vi nu på morgonen
börjat lasta av virket till den altan/trädäck som
förhoppningsvis börjar ta form till helgen :-)
 
Nu är den stora frågan om jag ska satsa på
en lounge grupp där uppe eller bord med stolar?
 
Det tål att funderas på...
 
 



mamma till william och wilma säger

Här är det så trist väder denna dag..Båda barnen är på en går med förskolan och titar på djuren så jag har egen tid innan jobbat i kväll..Så skönt med hemma o ego tid.Ha en fin onsdag..kram kam

2014-05-07 @ 10:58:57
URL: http://blondis81.blogg.se
ansepanse säger

här har vi också haft kyligare väder men förstås inte så kallt som hos er
roligt när olika projekt kommer till G :)
Sv: det gör ni rätt i, det bastuaggregat som började brinna var just en TYLÖ, aldrig mer en Tylö för vår del, nu beställde jag en HARVIA, ett bra finskt märke, den kommer vi förhoppningsvis bli nöjda med
ha en bra dag
bamsekramen till er alla <3

2014-05-07 @ 11:06:12
URL: http://kinaguld.blogg.se
Åsa säger

Har nyss vaknat å dricker nu kaffe, borde nu itu med de där måsten som jag ska göra innan hämtning av Elin & avfärd mot Sollefteå.
Jag tänkte att eftersom vårt trädäck ej har tak måste utemöbler tåla regn å gå att torka av så det går att sitta ute... inne på altan skulle jag oxå vilja ha nytt, gärna i rotting/korg eftersom det liksom blir inomhus.
Förhoppningsvis blir vädret varmare, soligare...
Ha en fin onsdag, kram

2014-05-07 @ 11:28:24
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Susan säger

Snaaart är gräset grönt och fint hos er också ;)

Härligt med trädäck...blir bra det=)

Visst är det märkligt...här försvinner också mjölken snabbt...nästan som man undrar om här nattbesökare eller något;)

Kramar

2014-05-07 @ 12:21:25
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: