Jakt och lingon

 
 
Tack vare vintertiden så blev det sovmorgon i
morse med en timme innan det bar av till
skogen för att jaga älg.
 
 
 
 
 
En riktigt fin dag, förutom att det blåste rätt
rejält emellanåt. Som tur var så skällde Patriks
hund älg så då blev det så spännande att
jag inte hann frysa så mycket ;-P
 
 
 
 
 
Men älgen klarade sig även i dag,
den smet ut mellan två passare och
vi fick åka hem tomhänta.
 
Det är väl en del av tjusningen med jakten,
det kan inte gå bra jämt. Men desto roligare
då det väl gör det!
 
 
 
 
 
Nu har jag snott ihop en variant av en
grekisk kycklingpaj med soltorkade tomater,
fetaost, oliver och basilika. Får se vad
familjen säger om den...
 
Till den så serverar jag mitt nya "beroende",
Ramlösa lingon och lime, en riktig höjdare!
 
Tack vare min vita oktober så blir det ju varken
läsk eller ett glas rött, men det har jag nu
hittat en helt ok ersättare till :-)
 
 
 PS. Lika mycket som jag gillade sovmorgonen
i morse, lika mycket ogillar jag att det nu var
bäcksvart redan vid 17.00. Kan lova att det tog
emot att ge sig ut och träna i mörkret...
 
Men ut kom jag,
och nu är 30 minuter PW avverkade.
 
Tack vare Bogge kom jag ihåg att sätta
på mig ett reflex, en livsviktig nödvändighet!
 
Och bara för att uppmuntra mig själv att
hålla i detta i vinter har jag just klickat
hem jacka/byxa med reflexdetaljer
att träna i till vintern. Kände att
jag var värd det ;-) DS.



Ing-Britt säger

Gokväll finaste!
Vilken härligt blå himmel ni verkar ha haft idag, det är något vi inte haft på länge. Synd att det blåste så annars hade du säkert haft en gulddag i skogen.
När jag idag tog mig ut och skulle fota svartvita bilder hade vi iaf nån liten strimma sol och jag tror vissa bilder blev riktigt bra. Fick även ta några bilder på tjejerna tillsammans vilket jag aldrig trodde skulle hända men jag fick lova att inte lägga ut dem på bloggen ;).
Vilken start på gårdagen du verkar ha haft tur att den slutade på bästa vis...inte illa att få så god middag serverad av mannen.
Angående högskoleprovet så fick hon ju panik kvällen innan och åkte ens inte dit så någon erfarenhet till nästa gång fick hon inte däremot har vi fått reda på att i grannstaden som är betydligt mindre än örebro sitter de i små grupper på max 20 personer och skriver, i Örebro är de över 100....så det kanske vore lättare för henne att välja det.
Ha nu en skön kväll, kramar i massor.

2014-10-26 @ 17:58:30
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
znogge säger

Sovmorgon i all ära men det kändes tungt när det blev mörkt så tidigt. Vi behöver se över reflexerna här och hundarna behöver något nytt och upplysande.

Ha en fin kväll!

Kram

2014-10-26 @ 19:33:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Åsa säger

Trodde Du hade plockat lingon ;-)

Besvärligt när dagis/skola stänger när Du. Har mycket att göra.

Här är kompisar viktigast, tror Elin varot med kompis fem dagar av sju denna vecka + karate två kvällar.
Nu under lovveckan, känns inte direkt som lov för min del... är det disco, bio och bus eller godis planerat.
Glad att Elin har kompisar, jag tar hellre fulltecknat schema än har en ensam unge.

Som synes har Frost vuxit på sig.
Rumsren är han dock icke, tror han snart får blöja.

Kram

2014-10-26 @ 20:00:02
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
Life of Johanna säger

Skönt du fick sovmorgon och synd för dig/ er att älgen klarade sig. :)

Ja det blev mörkt snabbt här med, det är väl nackdelen med ändra tiden.

Ja det är verkligen något visst med hotellfrukost. Vet inte om det är för allt är så snygg uppdukat, man kan sätta sig äta och sen slipper man diska och plocka undan :)

2014-10-26 @ 21:43:26
URL: http://lifeofjohanna.se
Emmelie säger

Typiskt att älgen smet för er men desto roligare för honom.

Ramlösa lingon måste jag testa, har nog inte sett den i butik! Ska kika när vi är och handlar senare idag. :-)

2014-10-27 @ 06:25:47
URL: http://mildarabarber.blogg.se
Linda / CandyGirl säger

jepp - refelxer måste man ha

Här är ljust och fint redan nu... fördel. Tyvärär blåser det så det blir nog inte den allra skönaste morgonjoggen.. men det kan ju ändå inte vara värre än snöjoggen i fredags... haha..

2014-10-27 @ 07:15:47
URL: http://www.candygirl.nu/
Åsa säger

Var ut med valp vid halv 6 första gången för idag å det kändes inte direkt som det var nå ljusare...

Även om det är surt att kliva upp mitt i natten ;-) så hellre det än att vakna i blöt skitig säng.

Ha en fin måndag, kram

2014-10-27 @ 07:30:16
URL: http://naltabblovers.blogspot.se
ansepanse säger

vilket fint väder ni hade :) här är det bara regn och rusk :(
det låter gott, måste testa, för inte innehåller det väl socker?
kramar <3

2014-10-27 @ 11:35:40
URL: http://kinaguld.blogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Bättre lycka nästa gång! Usch ja, hata mörker. Man blir så trött... Kram

2014-10-28 @ 06:52:31
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: