Samma färg som tröjan

 
 
 
 Jag hittade inget mer illustrativt än en eremitkräfta
i min bildbank till dagens inlägg och tillika löptur.
 
Det borde ha varit en snigel, men ni förstår
nog liknelsen ändå. Snabbt gick det INTE.
 
Jag kan inte fatta att jag tappat både
fart och pannben så snabbt :-(
 
Mer än en minut från mitt vanliga löptempo per km,
och dessutom ville jag bara vända om och gå.
 
Inte likt mig. Men då bytte jag taktik och
körde intervaller mellan plogpinnarna och på
så sätt skrapade jag ändå ihop knappt en
halvmil seg jogg. Bättre än inget.
 
 
 
 
 
 
Och en eremitkräfta är kanske mer illustrativt
än vad jag tror, för min ansiktsfärg går ton i ton
med den och inte minst min tröja...
 
 Vete tusan vad jag ska skylla på,
pollen, motvind, att jag dragit på mig ett
gäng + kg under den ofrivilliga träningsvilan,
eller helt enkelt inse att jag får börja om
från början och återerövra kondisen igen :-(
 
Jag ska släpa fram cykeln ur förrådet och se
över däcken så jag kan varva löpningen med
något mer skonsamt för ben/rygg, för det
sista jag viker mig för är latmasken ;-P
 
 



Ing-Britt säger

Hej finaste!
Efter era alla sjukdommar är det klart att det nu går trögt igen med löpningen men jag tror att om du bara tar det lugnt och ökar suksesivt så är du snart tillbaka till 100%. Är ju alltid lättare att få tillbaka krafter som funnits än att bygga krafter...och det har du ju re´dan klarat av en gång.
Kramar i massor <3<3<3

2015-04-20 @ 16:47:19
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Linda / CandyGirl säger

rätt tänkt.. men jag håller med ovanstående.. inte så konstigt med tanke på hur mycket sjuka ni varit...

Och du - kondisen finns nog där i alla fall.. snart är du snabb som sjutton igen.

(själv kommer jag precis från gymmet... sjukt svettig. härligt)

2015-04-20 @ 17:11:53
URL: http://www.candygirl.nu/
fia None säger

Förstår att det går trögt I början men nu är du igång. Hejja Hejja.
Tycker du är super duktig.
Kram

2015-04-20 @ 18:05:16
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Znogge säger

Kondition är till stor del färskvara så man kan inte räkna med att vara i form direkt. Så du får skynda långsamt...

Kram

2015-04-20 @ 18:19:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Du gör det bra som kom ut å sprang, klart Du inte är tipp topp nu efter all sjukdom, Du får skynda långsamt.

Yes, vi tar en fika då Du passerar Åsele å har tid, antingen här hemma eller på Kronan :)

Ha en fortsatt bra måndagkväll, kram

2015-04-20 @ 19:57:18
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Pauline säger

jo man tappar så snabbt. Jag vill alltid börja där jag slutade, men det går ju som aldrig..

2015-04-20 @ 20:17:42
URL: http://lillafrokenhurtig.se
linah säger

sv; oj va konstigt. på min dator så ser min design helt normal ut

2015-04-20 @ 21:06:53
URL: http://nouw.com/linahs
Elin säger

Härligt!

2015-04-21 @ 05:38:29
URL: http://elinbjorkander.com
TantGlad säger

Bra tänkt. En fin dag ska ru Ha.
Kramkram.

2015-04-21 @ 06:04:12
Johanna - Mamma till Leija säger

Idag känner jag mig som en latmask. Skippar gymmet för en shoppingtur på stan, haha! :P Hade beställt en superfin spetsklänning från H&M (typ som den svarta jag har fast benvit med kort ärm), men när jag fick den igår var den inte alls fin, så får skicka tillbaka den & leta vidare efter något annat somrigt & festligt. Aja, får mig iaf en promenad i solen!

Svar: Näe så trist, den svarta var ju superfin!!! Många blir säkert besvikna då om de beställer den till examen/student.... Hoppas du hittar något annat istället, och att du njöt av din promenad i solen <3 KRAMAR
Therese Bjärstig

2015-04-21 @ 09:46:05
URL: http://skuggis.wordpress.com
christin säger

Tjena! Jag har alldeles nyss anmält mej till Björnloppet och var så himla peppad och så läser jag din betraktelse över eremitkräftan......
Har du helt hoppat över att man faktiskt har sämre och bättre dagar även när man är OK i kroppen? SEN så måste du ju ändå vara lite sämre nu än vad du var innan alla jävla sjukdomar kom in i ditt liv + allergin. Annars så vore ju livet jävligt orättvist om du skulle vara lika ärtig i dina ben nu än vad du var då....det skulle ju vi övriga inte vara. MEN jag läste i en Femina att om man har haft ett träningsuppehåll av någon orsak så minns tydligen kroppen att man har varit mera tränad i musklerna innan och kan ta tillbaka det mycket fortare än om man aldrig har tränat. Nu skrev dom inte om man kan göra uppehåll hur länge som helst men nog tror jag att du räkna med att du kommer ikapp ganska så fort. MEN glöm inte att kroppen också behöver vila ibland från den hårda träningen för att allt ska funka.
Viktigast är att du inte tappar sugen någonstans på vägen....

Kramar!!

Svar: Så bra du påminner mig, jag måste ju anmäla mig och Svea, har inte gjort det än! Är ju lite tradition att vi tar det varvet ihop numera jag och hon och att jag först får tjata lite med dig å Janice ;-D Och så bra det lät med minne i musklerna, hoppas det stämmer :-) För tillfället nöjer jag mig med att promenera med Bus, han har nog en löptik i snoken för han är helt galen att gå med, drar, ylar, gnäller, snusar å pinkar i ett ... KRAMAR!!!
Therese Bjärstig

2015-04-21 @ 10:57:57
ansepanse säger

var rädd om dig och ta inte ut dig alldeles så här i början efter sjukdom och allt <3
Sv: du må tro att det var konstigt med bloggen, dina senaste kommentarer hade "gömt" sig, jag trodde att du inte alls hört av dig men hittade dem i dag efter diverse letande, tråkigt att jag inte såg din förfrågan om Gbg, du tyckte nog att jag var konstig som inte svarade
massor av kramar <3

2015-04-21 @ 11:33:15
URL: http://kinaguld.blogg.se
Susan säger

Men du har ju faktiskt varit sjuk gumman....konditionen kommer tillbaka. Ta det lugnt bara =)

Kramar

2015-04-22 @ 12:01:44
URL: http://susan.itelit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: