Fokus

 
 
För tillfället är fokus a och o för att jag ska hinna
med och orka det jag vill.
 
I torsdags var jag en heldag i staden för en
forskningsdag med min institution, jätte trevligt
och inspirerande att höra om kollegors
forskningsprojekt och få presentera
mitt eget projekt :-)
 
I fredags åkte jag till Lycksele med barnen för
att kolla hur synen förändrats då de fått
glasögon. Världens bästa granne ställde
upp och följde med då maken inte kunde
på grund av jobbmöte.
 
 
 

Barnen skötte sig exemplariskt, så innan vi
åkte hem fick de besöka Nallebjörnens lekland
som belöning för det och att de använder
sina glasögon så duktigt - det visade
sig på kollen och Bogge slapp
ha ögonlapp! :-)
 
 
 
Förutom en annan familj så var vi ensamma
på leklandet så vi kunde härja som vi ville ;-)
 
Min och Bogges favorit var nog bowlingspelet,
man blev smått besatt av det kan jag lova!
 
 
 
 

Snyggaste vinnar posen ;-)
 
 
 
 
Luran som först var skeptisk föredrog sedan
sådant där det gick undan lite mer!
 
Även jag och grannen knökade ner oss
på de små trehjulingarna och kappkörde
med barnen. Jag har bildbevis på
grannen, men den håller jag på som
tack för att hon var så gudomligt
snäll och följde med oss <3
 
 
 

Dessutom offrade hon sig och åkte hur
många gånger som helst med ungarna
i supertuben! Vilket jag är tacksam för.
 
Själv åkte jag en gång och brände då
upp en armbåge och så var landningen
inte den bästa för min rygg...
 
Så miljoners tack till grannen/gudmor
som ställde upp och åkte!
 
I helgen så har Luran haft sin kusin på
övernattning, och de har lekt sjöjungfruer
och badat, bakat chokladbollar, spelat in
egen film på Lurans platta och lekt och
fnissat till sena natten.
 
I morgon väntar vardagen igen och med
den så lär det åter eka lite tyst här...
 
För fokus är nu på att starta upp vårens
undervisning, urval/intervjuer med skogsägare,
en forskningsansökan och revidering av artikel.
 
Allt gärna klart inom kommande vecka/or...
 
Dessutom kliar det i kroppen och jag är sur
och grinig för att jag nu inte tränat på en månad
och tre dagar pga sjukdom. Men snart är
antibiotikakuren slut och då hoppas jag
snabbt komma gång igen innan jag
rullar fram igen ;-P
 
Vi hörs när det blir lite lugnare!
 
Sköt om er så läge <3
 



Anne säger

Duktiga barn och snäll granne. Klart de var värda lite lek!

2015-01-18 @ 19:47:02
URL: http://mammanpysslar.blogg.se
Carolina säger

Vad kul för barnen att besöka lekland! :) Minns när jag följde med min kompis och hennes barn, jag lekte minst lika mycket som barnen, haha! Hoppas allt rullar på som det ska nu med jobb och så och att du snart får komma ut och träna igen, men ta det lugnt och stressa inte så du åker på något mer. Sköt om dig och ha en bra vecka! :)

2015-01-18 @ 21:01:59
URL: http://carpia.blogg.se
Petra säger

snäll granne. Vilket härligt lekland. Så stora barnen har blivit. stora fina.
Va rädd om dig
kram

2015-01-18 @ 23:23:03
URL: http://mittlivmittval.webblogg.se
Petra säger

snäll granne. Vilket härligt lekland. Så stora barnen har blivit. stora fina.
Va rädd om dig
kram

2015-01-18 @ 23:23:03
URL: http://mittlivmittval.webblogg.se
Johanna - Mamma till Leija säger

Skönt att de ser bra! Jag hade lapp som liten...
Så roligt med lekland! Lycka till på jobbet & hoppas du snart får det lite lugnare! Nu ska jag försöka somna. L har ockuperat fotänden på tvären på min sida av sängen... Kram

2015-01-19 @ 00:15:20
URL: http://skuggis.wordpress.com
Znogge säger

Så skönt att det fungerar bra med glasögonen och att barnen är duktiga på att använda dem.

Kram och ha en bra start på nya veckan!

2015-01-19 @ 06:31:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Skönt Din granne ställer upp å hjälper, vänner är guld värda - säger hon som utnyttjar sina vänner som chaufförer då bilen vägrade starta förra måndagen :)

Leklandet har vi pratat om men inte kommit till skott.

kram

2015-01-19 @ 08:23:56
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Linda / Candygirl säger

Såna ställen är roliga... och farliga. Jag brukar oxå få ngr blessyrer

Hoppas du är fit for fight snart

Jag blev sååå glad när gatlyktorna hann SLÄCKAS på min morgontur.... weee

2015-01-19 @ 10:19:39
URL: http://www.candygirl.nu
farmor säger

Va härligt att det går bra med ögonen,kram och ha en fin start på veckan.

Svar: Ja de är så duktiga <3 Har du tid å möjlighet så sväng gärna förbi om du är i krokarna! KRAMAR
Therese Bjärstig

2015-01-19 @ 11:06:40
Camilla säger

Låter som en härlig dag! Kul med lekland, särskilt när man slipper trängas :D Och toppen att han slipper ögonlapp! Har aldrig haft det själv som liten, men det känns ju som det kan vara ganska besvärligt att ha :/

2015-01-19 @ 14:10:51
URL: http://radhuslivet.blogg.se
Ing-Britt säger

Hej finaste!
Låter som om ni haft ett väldigt skönt veckoslut.
Så himla skönt för Bogge att slippa lappen. Klart de ska belönas barnen då de varit så duktiga med sina glasögon. Måste ha varit väldigt skönt att det var så himla lite folk på leklandet. Hade gärna sett dig och din snälla granne köra runt på dom där cyklarna ;).
Här har vi haft en riktig shoppinghelg då jag har köpt mig en ny imac 27"....så nu är jag som ett litet barn...fattar ingenting men sprudlar av glädje ;D. Sen köpte jag även med appel tv och ett skrivbord. Ny stavmixer, 12 nya tallrikar (swedish grace), tröja och en tigersåg till mannen följde också med. Sen har vi ju tidigare i veckan bokat en resa till Prag för hela familjen på sportlovet....så nu gäller köpstop en längre tid framöver då det nu dammar i plånboken.
Ha nu en fortsatt skön vecka, kramar i massor <3<3<3

2015-01-19 @ 16:41:35
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Pauline säger

vad roligt med lekland :D

2015-01-20 @ 09:08:54
URL: http://lillafrokenhurtig.se
mamma mindy säger

God förmiddag söta..så fin din son är i glasögonen :)
Så skoj med lekland..än har jag inte besökt sånt och är inte så jätte kär i det heller..men någon gång ska de blir den första.Ha en fin tisdag..kram kram

2015-01-20 @ 10:22:17
URL: http://blondis81.blogg.se
ansepanse säger

vad härligt roligt ni alla hade :) jag kan riktigt se framför mig när även ni vuxna trampade omkring på trehjulingarna, du måste vara rädd om din rygg <3
Sv: stackars lilla Luran <3, visst känns det i mamma-hjärtat när det blir så, det känns i långtbortimormors hjärta också, hoppas, hoppas att det löser sig till det bästa och att Luran <3 hittar sig en kompis i någon annan klass, konstigt att de delat in det så, jag menar, de flesta vuxna vet ju att flickor många gånger vill vara två och två
massor av kramar och krama Luran lite extra från långbortimormor

2015-01-20 @ 11:32:46
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: