Löss - igen 👿

Seriöst - löss igen?!
 
Jag är borta en vecka och
får på omvägar höra att några
haft löss den gångna veckan.
 
VARFÖR berättar man inte
detta på skola och fritids så
att ALLA får den infon?!?!
 
Jag är smått förbannad ärligt
talat, det är väl inget att skämmas
för? Och berättar man inte får det
ju aldrig ett slut...
 
Jag har kammat hela familjen,
och hittade en lus på Luran, inga
ägg eller gnetter, så det bör varit i 
fredags eller igår hon fick den :-(
 
Men jag var bums ut å varnade
grannar och sms:ade de närmsta
skolkamraterna och ska meddela
på skolan i morgon.
 
Nu får det f-n ta ett slut på
detta, hur svårt kan det vara 
att kamma, behandla om det 
behövs och INFORMERA???
 
 



åsa i åsele säger

Jaa Du, med tanke att vi haft löss - ja inte just bara vi personligen utan Åsele Centralskola, elever å föräldrar, syskon etc - sedan hösten 2013 så joo det verkar kunna fortsätta länge, länge.

kram

2016-05-29 @ 20:48:20
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Marie Nilsson säger

Löss är inget kul! Hos oss är det noskvalster på hunddagis som är aktuellt.. Så nästa helg ska alla hundar behandlas och dagis vara stängt några dagar. Sedan hoppas vi det är ur världen. Ha en fin vecka! /Marie

Svar: Hoppas ni får bukt med noskvalstren, det ä ett otyg det med, vi bollade runt det mellan hundarna i sommarstugan för något år sedan... :-/ Men märkte det iaf som tur var innan jakten så de fick behandling i tid! Sommarhälsningar till er <3 Visst åker du till USA snart om jag minns rätt? Ha det så bra där <3
Therese Bjärstig

2016-05-30 @ 07:14:09
Popprinsessan säger

Det börjar klia på mig bara jag läser om det... Hatar! Det var löss en hel termin när L gick i förskoleklass.. Och på R förskola luskammade personalen till slut, vilket verkligen inte ska behöva vara deras jobb. Fy sjutton alltså!
Kram

2016-05-30 @ 09:25:35
URL: http://www.popprinsessan.se
znogge säger

Men så irriterande! På vår skola sätts alltid upp ett anslag direkt så att alla får veta så fort som möjligt. Man måste liksom hjälpas åt för att lösa problemet.

Kram

2016-05-30 @ 12:26:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Miranda säger

Varken Per-Ola, Jag eller Aron haft löss i hela vårt liv.....Hoppas att Ni blir kvitt eländet!!!!

2016-05-30 @ 19:51:57
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Linda / CandyGirl säger

Fy sjutton... jag förstår heller inte att folk inte orkar kamma och behandla.. vill dom inte bli av med ohyran själva. Just nu har vi springmask på jobbet... och vi hoppas verkligen att alla säger till och inte bara behandlar i mörker.

2016-05-30 @ 20:04:21
URL: http://www.candygirl.nu/
Marie Nilsson säger

Den 17/6 åker vi :-) Ska bli härligt, 10 dagar i San Fransisco! /Marie ps. längtar allt lite till Norrland med..

Svar: Låter underbart, antar att du räknar ned dag för dag nu! Ha det toppen, och Norrland väntar på dig med öppna armar när du har tid och möjlighet <3
Therese Bjärstig

2016-06-01 @ 13:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: