Ställer in

 
 
Idag tog jag ett ovanligt men
troligtvist klokt beslut.
 
Jag ställde in jobbresan till Umeå.
 
Camilla spikar sin avhandling
elektroniskt istället för på plats,
och jag får avstå den tänkta
filminspelningen.
 
Att filma ute/i skogen hade 
nog ändå inte gått...
 
Snön är det ingen större fara
med, men blåsten gör att det
drevar och blir dålig sikt.
 
Och senare i dag skulle regn
falla, och då lär det bli halt.
 
Så även om jag hatar att ställa
in saker så känns det behövligt
just i dag.
 
Att vara ute och köra om det
absolut inte är nödvändigt känns
bara dumt.
 
Plogbilar och traktorer arbetar för
fullt här på samhället och jag har
varit ute och skottat för att ta
mig ut med bilen för att skjutsa
barnen till skolan.
 
Nu in och värma mig för att kunna
ta mig an snön och plogvallarna
igen om en stund.
 
Och inget dåligt som inte har något
bra med sig, plötsligt har jag nu en
hel arbetsdag att börja skriva på
ett konferenspapper.
 
Jag har nämligen fått ett abstract 
antaget till en konferens på temat 
hållbarhet och planering som hålls
i Italien nästa år :-)
 
 



Erica Nilsson säger

Klokt att ställa in!!

Och tomten ska nog få en bra plats nånstans. Var inne på NK, såg den hööögt uppe på en hylla. "Jag kommer aldrig att ha råd, den går säkert på 2.000 spänn. Men jag måste iaf fråga om priset". Och den kostade "bara" 595 kr. Så den fick följa med hem! 😁

2017-11-23 @ 19:12:22
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Popprinsessan säger

Det var nog ett bra beslut!
Här är det bara regn och rusk idag....
Trevlig fredag!

2017-11-24 @ 11:47:20
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: