Städat

 
 
Efter ett par veckor med mycket
jobb och jakt så har hemmet 
grott igen ordentligt.
 
Så vare sig jag ville eller inte var
det till att ta fram trasa, mopp
och dammsuga.
 
Sommarskor och sommarkläder,
ner i källaren till förmån för höst
och vinter dito.
 
Kontoret har även det rensats
och sorterats, tre påsar med
skräp resulterade det i...
 
Så nu doftar här gott igen även om
jag inte hunnit med övervåningen
och renbäddat. Men toaletterna
är i alla fall skrubbade.
 
Lite ideellt pappersarbete har
jag också stökat undan samt
skickat iväg ordern med 
jultidningarna.
 
Sedan letade jag fram de spöken,
pumpor, spindlar och andra 
Halloween saker jag hade
i gömmorna så att barnen
ska få pynta sina rum och
pyssla lite.
 
Det blev en lite spöklik bricka
till köket också och så tänkte jag
knata och köpa några dekorations-
pumpor till bron.
 
Luran och Bogge fick dessutom
Halloweenpresenter igår av 
långtbortimormor så det kan
nog tänkas bli kakbak 
senare idag...
 
Vi får helt enkelt se vad vi
orkar och hinner!
 
 



ansepanse säger

och man känner sig så duktig när man gjort lite rent och städat undan, eller hur?
kramar <3

2017-10-24 @ 13:35:02
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: