Snart helg igen

 
 
Så var det snart helg igen,
denna veckan blev inte som
jag tänkt...
 
På ett sätt en evighet lång,
men på ett sätt ett ögonblick
tack vare den sjuktsuga som rått.
 
Men nu har det ordnat upp sig,
och i morgon är även Bogge
smittfri så att vi kan åka på
lillkusin Lovisas dop i
Varpsjön <3
 
Augusti är annars en
månad som brukar försvinna
i ett nafs, då det är massor med
jobbmässiga saker som ska göras
och förberedas inför deadlines
och konferenser i september och
oktober.
 
Så jag har inte tid med
mer sjukdomar nu!
 
Dessutom så ska det skjutas
och fixas inför älgjakten, och i
vanlig ordning lär jag väl inte
hitta hörselsnäckan...
 
Med tanke att jag kommer hem
(om flygen går som de ska) sent
på fredagskväll/natt och ska börja
jaga på lördagsmorgonen så får
jag nog planera och "förställ"
så att allt klaffar.
 
 
 



christin säger

Oroa dej inte det kommer säkert att gå bra med alltihopa OM det nu finns några älgar att jaga eller att det går att jaga p g a värmen..... Men tiden går fort även om man har semester vareviga dag 8-)

Kram!!

Svar: Ja värmen oroar. I Kalmar (tror jag det var iaf) har de tagit bort jakten med löshund pga värmen och att viltet inte ska utsättas för onödig påfrestning... Jag tar det som det kommer, föredrar jakten i oktober då det oftast är bättre förutsättningar och väder! Ha en fin helg 💕
Therese Bjärstig

2018-08-03 @ 13:58:20
åsa i åsele säger

Fyra veckor kvar till älgjakten och mycket hinner ändras... rätt som det är kommer det kyla å snö ;-)
kram

2018-08-03 @ 14:39:56
Emma Engström säger

Nej usch för sjukdomar! Kram på dig!

2018-08-03 @ 15:07:51
URL: http://nouw.com/emmaengstroms
znogge säger

Skönt att det börjar bättra sig! Men visst brukar augusti gå i rekordfart!

Kram

2018-08-03 @ 21:15:25
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales säger

Tråkigt med sjukdomar, men skönt att det blivit bättre.
Augusti är en hektisk månad i UK, den stora semestermånaden och mycket folk överallt.
Lycka till med älgjakten!

2018-08-04 @ 12:30:03
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: