Tulpanensdag

 
 
Det är dagar hit och dit,
ofta skapade för att få oss att
komsumera mer och köpa saker.
 
Just tulpanens dag är kanske
inget jag uppmärksammar, då jag
ofta har tulpaner under vårvintern.
 
Men jag har varit så besviken på
de sista tre buketterna. Bladen gulnar
och blommorna har inte slagit ut.
 
Är de för hårt drivna? Jag gör
ju liksom inget annorlunda än
tidigare då buketterna har stått
sig fint utan att bladen gulnat...
 
 Jag snittar, låter dem stå i lite kallt
vatten och svalt om natten.
 
 
 
 



Znogge säger

Tråkigt när det blir så för man betalar ändå en slant för dem.

Kram

2018-01-15 @ 09:26:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa i åsele säger

Jag tror faktiskt det beror på att de är för hårt drivna och färdas för länge i bil, visst så har det alltid varit men tillgång och efterfråga gör nog att odlarna skyndar på processen vilket ger konsumenten sämre blommor.

kram

2018-01-15 @ 13:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: