Vart tar dagarna vägen?

 
 
Nä, jag har inte blivit sjuk,
men jag kan inte heller påstå
att jag är frisk... Sjukt (!) less.
 
Tar hellre och ligger däckad några
dygn och får det ur världen.
 
Annars då? Jo, tackar som frågar.
 
Det är en vecka då jag är själv med 
barnen. Så det är läxor och fokus 
på barnen, vovvarna, praktikaliteter 
innan jag stupat i säng.
 
Hektiska dagar med revidering av
slutrapport och så planering/schema
och uppgifter då jag är involverad 
i undervisning på olika sätt under
hela vårterminen.
 
Gäller att ha en långsiktig planering
för att få in forskning, utvärdering
och andra uppdrag i ett jämt flöde.
 
Jag gillar inte anhopningar och 
att man måste trolla med knäna
för att få saker och ting att
gå ihop.
 
Så det är bara att mata på, och njuta
av helgen och sådant som ger energi.
 
Tänkte läsa en bok ikväll, men läste
ut Törst för någon kväll sedan och vet
inte riktigt vad jag ska ta mig an istället...
 
Gillade den skarpt och hade velat
fortsätta och läsa nästa bok, för nog
blir det en bok till med det slutet?!
 
Det får bli lite Mästerkocken istället och
kanske något avsnitt av Bron på play.
 
Om jag inte somnar i soffan... ;-p
 



Johanna - Livet vid havet säger

Ta hand om dig! Jag ser också Mästerkockarna. Ska nog snart lägga mig. Sovit både fm & em flera dagar i rad nu. Behöver nog ta igen lite sömn. Kram

2018-01-18 @ 20:59:57
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com
ansepanse säger

visst är han bra, Nesbö
kramar

2018-01-19 @ 13:22:44
URL: http://kinaguld.blogg.se
åsa i åsele säger

Bron har jag aldrig sett, får se om jag tar det som nästa tv-projekt efter jag sett klart Beck :)

Jag har ju börjat läsa en helt ny författare,
deckare/spänningsroman som utspelas i nationalparker, Nevada Barr heter författaren.

Här dras jag fortfarande med min onda hals, men med tanke på C som har stämbandsinflammation och virus på luftrör/lungor så mår jag bra ;-)

Till veckan - torsdag - är jag i Lycksele på sjukhuset med min far, ev är cancern tillbaka :(
även torsdag 1 feb blir det sjukhuset Lycksele med pappa av samma lika orsak... två olika undersökningar.

Kul nästan jämt... eller inte.

kram

2018-01-19 @ 13:48:55
Linda/Candygirl säger

Mästerkocken måste vi ju se... så länge Lotta är kvar. Har jobbat med henne för många år sen. Då stod hon i köket på förskolan jag var för tillfället.

2018-01-22 @ 22:50:28
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: