Hundträning och mer jobb...

 
 
I den här värmen är den
enda hundträning som är
möjlig sådan som sker i
vatten.
 
Eroz gillar som tur är att
simma så han var ute och
badade med husse och
Luran idag.
 
 
 
 
Bus däremot gillar inte
vatten. Han går ut för att
svalka sig med glädje,
men simmar inte.
 
Dessutom så har han
en liten skada i ena bak-
tassen, så vi tvättar och
jodapaxar och håller efter
så det ska läka och inte
inflammeras.
 
 
 
 
Själv började jag dagen
med att hoppa i bikinin
och slipa på ett skåp 
som fanns i stugan 
som jag ska måla
ljusgrått.
 
Blir charmigare med
en blandning av nytt
och gammalt tycker 
jag.
 
Sedan målade jag ett
andra varv på baksidan
av stugan och ett fjärde varv
på en del av framsidan som
var hårt årgången av solen.
 
Sist men inte minst strök
jag ett första varv på ”taket” 
på framsidan och blev då
lika svart själv...
 
Tur jag målade i bikini och
att det är en vattenlöslig
slamfärg ;-)
 
Ett dopp senare i sjön så
var alla spår av målningen
undanröjda! 
 
Stugan börjar nu även vara
målad på utsidan, det är gavlarna
upp till nock som jag inte vågat
mig på/nått. Där får jag klura på
en lösning så jag når och kan få
även dem målade.
 
Men sista semesterdagen har
varit effektiv som bara den!
 
 



znogge säger

Det var verkligen en hel del som du hann med. Det låter snyggt med skåpet så det blir säkert bra. Tråkigt med den skadade tassen så det kan nog vara klokt att avstå bad.

Kram

2018-07-22 @ 21:02:31
URL: http://znogge.wordpress.com
Jenni säger

Vad ni ligger i!
Härligt med egen stuga och den ser ut att ligga så fint till! Lätt avis med stuga alldeles vid badsjö sådär ;) Speciellt den här sommaren!

Ni ser iaf ut att få det jättefint, hoppas på fler bilder, en liten rundvandring inne och ute senare :)

Ha det toppen!
Kram

Svar: Ja en ogenerad badstrand med bra botten och långgrunt (går att gå ut ca 250-300 m!) är verkligen inte dumt. Före och efterbilder kommer vad det lider, eller bara jag blir klar någon gång ;-P Evighetsjobb känns det som och jag vill ju vara klar NU eller helst i förrgår ;-) Kramar och ha det fortsatt fint i sommarvärmen <3
Therese Bjärstig

2018-07-23 @ 07:47:44
Linda/Candygirl säger

åh vad ni jobbar och står i. Hoppas du bjuder oss på mer bilder snart.

2018-07-23 @ 10:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: