Oumbärlig

 
 
En verklig oumbärlig vän
som jag och hundarna 
njutit av i natt.
 
Värmen är på gott och
ont, och jag hoppas folk
har vett att respektera
eldningsförbud.
 
Tänk på vart eventuella
fimpar hamnar, och se
till att fyrfota vänner får
vatten och skugga.
 
Inga varma bilar och 
heta asfaltpromenader...
 
Och vatten - använd med
förstånd så det inte blir en
bristvara!
 
Själv skulle jag aldrig
komma på att vattna gräsmattan
i denna värme, bara glad att den
inte växer och måste klippas ;-)
 
 



Popprinsessan säger

Är en riktig badkruka, men nu går det ju inte att låta bli att bada! Så otroligt varmt! Fast jag klagar inte, värme är mer min grej.. kyla not so much :-)

Och ja, gräsmattorna är inte precis några mattor i år. Men så får det va. Och de flestas ser ju lika illa ut... Gräsklipparen har inte precis blivit utsliten denna sommaren, ha ha!
Kram

2018-07-18 @ 15:07:02
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Det gäller att använda sunt förnuft helt enkelt vilket borde vara en självklarhet! Kan man i alla fall tycka...

Kram

2018-07-18 @ 16:42:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Linda/Candygirl säger

Näe gräsmattan får bli brun. Dock vattnar vi våra nya träd. Det är liksom ett måste. Grillar gör vi också. På våran grusuppfart i en grill på ben. och vi använder inte grillstartern som tänds på backen. Dessutom har vi vattenslangen intill.

2018-07-23 @ 10:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: