Vatten och bad

 
 
Pust!
 
30 grader varmt,
så nu krävs verkligen 
att jag vattnar mitt ny-
planterade äppelträd.
 
Tur att det fanns en
sådan fin vattenkanna
i en av bodarna vid
stugan.
 
 
 
 
 
Jag åkte tvärt till 
Vilhelmina imorse för att
betala soffan och köpa ett
soffbord och lite annat plock.
 
Sedan en tur till Eldsjön
och därefter stugan för att
vattna äppelträdet, bygga
en ”krage” (måste köpa mer
jord och fylla på ytterligare).
 
Bar även betongfundament
så svetten lackade...
 
 
 
 
 
Så ett bad fick det bli!
 
Jag blåste upp flamingon
och sedan badade jag,
svärmor och barnen
länge och väl.
 
Underbart väder och ljumt
i vattnet vilket passar en 
badkruka som mig ;-)
 
Det får bli en repris
i morgon!
 
 



åsa i åsele säger

Härligt.
kram

2018-07-16 @ 21:05:23
Linda/Candygirl säger

Fyll bara inte över ögat nere på stammen. Det ska stå ovan jord. Du får fylla undertill - inte över. fem nya träd, och två buskar har klarat sig jättefint hittills i sommar. men jäklar vad jag har fått vattna...

2018-07-17 @ 23:50:22
Johanna - Livet vid havet säger

35 grader har vi haft idag, puuuh!

2018-07-31 @ 21:13:33
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: