Nålsögat

En bild med några år på nacken,
den gör mig inte mindre sugen att
ta fram granen måste jag erkänna...
 
Så var ordningen återställd,
efter två veckor med riktigt flyt
(en beviljad ansökan, såddpengar
och en publicerad artikel) så kom
i går kväll ett avslag på
ansökan till VR.
 
Knappast förvånad då det är ett
högt söktryck och få ansökningar
som beviljas, men man hoppas
ju ändå...
 
Men två varianter av denna
ansökan väntar ännu på att
bedömas hos andra forsknings-
finansiärer så helt kört är det
väl inte förhoppningsvis.
 
Skam den som ger sig,
bara att kavla upp ärmarna
och fortsätta att söka medel
och streta på med forskningen,
förr eller senare betalar det
 sig intalar jag mig.
 
Och om inte, så är det en
både rolig och utmanande
resa - och det sägs ju att
resan är viktigare än målet ;-)
 
 
 



Znogge säger

Visst är resan mödan värd så man får bara ta nya tag!

Granen tar jag dock inte itu med än ;-)

Kram

2018-11-06 @ 10:29:40
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa/nalta norrland säger

Hur funkar det egentligen, är Du anställd eller är det på något annat vis... ?

Jo att vänta då man tagit eller rättare sagt varit tvungen att göra det som är bäst är ett rent helvete, jag förstår det är tomt och att Du/Ni saknar Bus...

När denna situation kommer så tänker jag aldrig mer ett enda djur till.

Kram

2018-11-06 @ 13:39:04
åsa/nalta norrland säger

svar Då hade J skägg... inte nu ;-)

Elin gick till mormor direkt efter skolan och ska äta middag ihop med mormor innan Stall, ridning.
Jag ska köra ner dit vid 16.45 med kläder + skjutsa Elin till Stallet.

kram

2018-11-06 @ 16:25:30
Pauline Hurtig säger

vad tråkigt med avslag

2018-11-06 @ 20:12:51
URL: http://lillafrokenhurtig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: