Pråligt

 
 
 För en tid sedan
fyndade jag denna
golvurna/vas som jag 
knappast skulle kikat
på för ett par år
sedan...
 
Men just nu så
tycks jag dras till
en stil och epok 
som jag tidigar inte
funnit tilltalande.
 
Funderar dock 
fortfarande om min
tavla med orrar ska få
komma upp eller ej då
resten av familjen hävdar
att den har en ”pizzeria
ram” dvs en snirlig ram
som är förgylld.
 
Blir ju å andra sidan 
bara en skruv till i väggen
där man kan hänga 
något annat om man
ångrar sig eller tröttnar...
 
 



åsa/nalta norrland säger

Typ sånna där urna/vas hade mina föräldrar fram till mitten av 80talet typ...

Påfågeln är det en tavla?
Eller en kudde?

Gillar i alla fall påfågeln :)

kram

Svar: En kudde som råkade följa med från Dollar :-)
Therese Bjärstig

2019-01-13 @ 12:40:04
Znogge säger

Snygg och sticker ut lite! Man ändrar smak under resans gång :D

Kram

2019-01-13 @ 12:46:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
christin säger

Urnan är fin man behöver inte ens ha något i dom för att de ska vara fina att ha framme.
Jag har en tavla som sitter längst ner i trappen så att man ser den vareviga gång när man kommer uppifrån. Den har en "röd liten stuga och hässjor" så man blir varm i magen och den är köpt på auktion efter en mycket god man "himmifrån". Så hitta en bra plats så ska du se att även du blir varm i magen även en kylig dag... Det kan man behöva.

Kram!

Svar: Nä, just nu står urnan som den är... Tänker ha påskris i den sen. Och så hade jag gärna velat ha tag i långa påfågelsfjädrar att ställa där :-) Och helt rätt, man ska ha sådant som gör en glad och varm omkring sig, skulle aldrig hänga upp något som jag inte gillade bara för att det var dyrt eller av en känd konstnär, nä man ska trivas i sitt hem :-D Ha en fin vecka <3
Therese Bjärstig

2019-01-14 @ 08:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: