Maratonrensning

 
 
Pust!
Medan atleterna har
avverkat Stockholm 
maraton i helgen har 
jag gett mig ikast med
en riktig surdeg...
 
Min garderob.
 
Den har innehållit plagg
alltifrån 34/36 till 44/46
då jag beroende på mående
och ork varierar rätt mycket
i både omfång och stil.
 
Och vilken rensning, 
en sospäck går till tippen
och ytterligare fyra (4!) 
är sorterade och sparas
till framtiden. 
 
 
 
 
En del vintage efter 
mormor och så plagg
som är nya/bra kvalité 
men som är för små.
 
Men även plagg inhandlade
under resor, till speciella till-
fällen eller med nostalgiska
minnen.
 
Jag har kvar tröjan
jag hade på mig första 
gången jag träffade maken,
skjortan jag hade på 
Londonresan då jag
fyllde trettio, och tröjan
jag sprang min halvmara i.
 
Förutom denna rensning
har jag hunnit med en 
rensning av linneskåpet,
samt putsat fönster och
bytt gardiner i köket.
 
En maskin med köks-
handukar ska strax hängas
och jag känner mig rejält 
nöjd med denna dag.
 
 



Linda säger

Bra där. Rensning är sååå skönt. Nöjd sen!

2019-06-02 @ 23:38:04
URL: http://www.candygirl.nu
Johanna säger

Exakt samma storleksomfång i min garderob! Så skönt att rensa ut!

2019-06-10 @ 21:36:42
URL: http://livetvidhavetblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: