Trög och trött

Ett gamalt porträtt av mig
som Luran målade som liten.
 
 
 
Jag försöker få något
vettigt gjort, men ju mer jag
stirrar in i skärmen desto
trögare och tröttare känner
jag mig...
 
Jag läser om vind, skog, 
collaborativa processer och
vänder och vrider utan att
komma någon vart varken
vad gäller artiklar eller
kapitel skrivande.
 
Jag vet att jag behöver
"ställtid" ibland för att komma
loss i tanken och kunna skriva,
men det är så stressande.
 
Sedan vet jag att jag ska
fokusera och ta en sak i
taget och inte försöka ha
så många bollar i luften
samtidigt.
 
Så nu ska jag försöka
leva som jag lär och vara
lite snäll med mig själv
och ge mig en klapp
på axeln och vara nöjd
över det jag hinner och
orkar just i dag.
 
I morgon är det en ny
dag och nya tag!
 
 
 
 
 
 



christin säger

JA så ska det låta!!

2020-08-27 @ 18:31:40
Znogge säger

Helt rätt tänkt! Själv tycker jag om att beta av en sak i taget och inte hoppa mellan olika projekt.

Kram och god kväll!

2020-08-27 @ 18:33:07
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Det är huvudsaken Du gör så gott Du kan och genom att fokusera på en sak i taget blir Du till slut klar med uppgiften.
kram

2020-08-28 @ 13:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: