En bättre lördag



Igår levererade Martina
lite medicin för magen,
så idag börjar det kännas 
som hopp om liv igen.
 
Men nogs märks att 
man är mör efter 
veckan...
 
Jag hade en helgutmaning
som jag accepterat och
gav mig ut på en jogg,
men jag måste erkänna 
att det var de tyngsta 
5K på länge.
 
Slut på energi i kroppen,
så det gick enbart på
pannben. Behöver nog
lite mer återhämtning.
 
Väl hemma lite
bubbel i spabadet.
 
 
 



Sedan blev det till att 
klä granen, ovanligt sent
för att vara oss. Men Luran
har å andra sidan haft gran
på sitt rum i flera veckor,
och nu har Bogge tagit 
över den.
 
 
 
 
 
Hur de klätt den granen
har jag inte lagt mig i,
men denna har jag styrt
med fast hand.
 
Jag är en julfascist ut
i fingerspetsarna när
det kommer till just
hur granen ska se ut.
 
 

 
 
Nu pustar jag ut med
lite tända ljus och 
njuter av att julen 
i princip är helt 
framplockad hemma
hos oss.
 
Bara några klappar
till som jag väntar 
ska levereras så att
jag kan slå in dem.
 
 Nu lite skytte och
skidåkning från soffan!
 

 



Znogge säger

Så vacker ganen är! Vi får vänta med vår tills köket är klart så det blir ovanligt sent i år.

Yngsta dottern och hennes pojkvän var dock ute och högg var sin liten gran i dag.

Kram och god lördag!

2020-12-05 @ 16:08:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Fin gran!
Läste nedan om dina magbesvär. Hoppas det blir bättre.
Trevlig 2:a advent!

2020-12-06 @ 14:15:39
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
åsa säger

Fin gran.
Vi pratade om att ta in granen idag... men det gick över.
Skönt Du mår bättre.
kram

2020-12-06 @ 14:35:58
Mammsen säger

Härligt om du mår bättre igen.

2020-12-06 @ 15:45:31
URL: http://www.mammsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: